Reviews van deze auteur

reacties:

Review: Naar en onbeschoft behandeld

Het is heel jammer dat klanten dit soort reacties uit frustratie stiekem op internet plaatsen, met als enig doel om een reisbureau te schaden. Omdat het reisbureau niet bekend is met deze plaatsing kan het zich hier tegen ook niet verdedigen.
In dit geval ging het om de last minute verkoop van de villa Los-lupe in de Marche, die van mei tot oktober volgeboekt was. Een afschuwelijke en zelden voorkomende situatie waaraan je als reisbureau strikt gezien, niet meer hoeft te doen dan een annuleringsfactuur sturen en het gehele bedrag terugstorten.
Daar Italian Residence deze zaken niet op zo een koude en afstandelijke manier afhandelt, hebben we na vele uren zoeken Villa Ema gevonden met aankomst een week later. Een vrijstaande villa met enorme tuin en groot privé zwembad vinden, 3 weken aaneen in september, is niet makkelijk voor een bedrag van 1100 euro per week. De villa Ema, die in het geval van Danielle Staring geen 3300 euro voor 3 weken maar eigenlijk 5700 euro had moeten kosten, hebben wij haar aangeboden voor hetzelfde bedrag als de originele boeking.
Vele andere alternatieven die beschikbaar waren in de door de klant gewenste periode, waren door deze klant al van de hand gewezen en de Los-Ema, een zeer luxehuis voor 8 personen, werd uiteindelijk afgewezen omdat de eigenaar van de villa voor 2 personen en 2 honden de extra dependance niet wilde openen en 25 euro per hond per week toeslag vroeg (honden werden daar normaal niet eens toegestaan!), een toeslag die ter plaatse door haarzelf betaald moest worden.
Wij als reisbureau konden niet meer doen als we gedaan hadden. Alle andere klanten die ook gedupeerd waren door de verkoop van los-lupe waren meer dan tevreden met ons en het alternatief de los-Ema. Dit bewijst maar weer eens dat het bijna onmogelijk is om het in alle gevallen iedereen naar de zin te maken. Mevr. Staring was terecht boos dat haar droomlocatie verkocht was en had alle recht om de alternatieven niet goed genoeg te vinden en te besluiten met een ander reisbureau in zee te willen gaan. Maar dat wij niets gedaan zouden hebben, is absoluut niet waar en uiteindelijk hebben we toen gedaan wat we volgens de voorwaarden strikt gezien hadden moeten doen, het terugbetalen van de betaalde reissom, dit is ook gebeurd.

Volgens mij is de correcte manier in een geschil of meningsverschil, hoor en wederhoor, dan kan iemand zelf bepalen wat juist is, vandaar mijn reactie.

Review: Naar en onbeschoft behandeld

Het is heel jammer dat klanten dit soort reacties uit frustratie stiekem op internet plaatsen, met als enig doel om een reisbureau te schaden. Omdat het reisbureau niet bekend is met deze plaatsing kan het zich hier tegen ook niet verdedigen.
In dit geval ging het om de last minute verkoop van de villa Los-lupe in de Marche, die van mei tot oktober volgeboekt was. Een afschuwelijke en zelden voorkomende situatie waaraan je als reisbureau strikt gezien, niet meer hoeft te doen dan een annuleringsfactuur sturen en het gehele bedrag terugstorten.
Daar Italian Residence deze zaken niet op zo een koude en afstandelijke manier afhandelt, hebben we na vele uren zoeken Villa Ema gevonden met aankomst een week later. Een vrijstaande villa met enorme tuin en groot privé zwembad vinden, 3 weken aaneen in september, is niet makkelijk voor een bedrag van 1100 euro per week. De villa Ema, die in het geval van Danielle Staring geen 3300 euro voor 3 weken maar eigenlijk 5700 euro had moeten kosten, hebben wij haar aangeboden voor hetzelfde bedrag als de originele boeking.
Vele andere alternatieven die beschikbaar waren in de door de klant gewenste periode, waren door deze klant al van de hand gewezen en de Los-Ema, een zeer luxehuis voor 8 personen, werd uiteindelijk afgewezen omdat de eigenaar van de villa voor 2 personen en 2 honden de extra dependance niet wilde openen en 25 euro per hond per week toeslag vroeg (honden werden daar normaal niet eens toegestaan!), een toeslag die ter plaatse door haarzelf betaald moest worden.
Wij als reisbureau konden niet meer doen als we gedaan hadden. Alle andere klanten die ook gedupeerd waren door de verkoop van los-lupe waren meer dan tevreden met ons en het alternatief de los-Ema. Dit bewijst maar weer eens dat het bijna onmogelijk is om het in alle gevallen iedereen naar de zin te maken. Mevr. Staring was terecht boos dat haar droomlocatie verkocht was en had alle recht om de alternatieven niet goed genoeg te vinden en te besluiten met een ander reisbureau in zee te willen gaan. Maar dat wij niets gedaan zouden hebben, is absoluut niet waar en uiteindelijk hebben we toen gedaan wat we volgens de voorwaarden strikt gezien hadden moeten doen, het terugbetalen van de betaalde reissom, dit is ook gebeurd.
Volgens mij is de correcte manier in een geschil of meningsverschil, hoor en wederhoor, dan kan iemand zelf bepalen wat juist is, vandaar mijn reactie.