• Let op! Deze reis was moeilijk te boeken omdat er maar weinig plekken hiervoor zijn. Ik werd getipt door een contact via linkedin en zo kwam ik in contact met Puur KroatiĆ«. Nadat ik voor de rei in het voorjaar van 2019 te laat was hadden we het geluk nog wel mee te kunnen op reis in september naar KroatiĆ« en BosniĆ«. Deze groepsreis naar KroatiĆ« wordt slechts 1 of 2 x per jaar aangeboden. Het is een rondreis eigenlijk een VIP reis. Slechts 16 personen kunnen op deze reis mee, je reist rond in huurauto's. En de eigenaar van Puur KroatiĆ«, Wendy begeleidt deze reis.
    En dat laatst maakt het nou zo uniek en bijzonder. Wendy is ook ambassadeur voor Kroatiƫ, kent het land tot in detail, kent veel mensen en daar profiteerden wij als groep enorm van. Wil je echt een hele bijzondere en unieke Kroatiƫ ervaring, probeer dan een plek te krijgen op deze reis. Het lijkt niet goedkoop. Maar vrijwel alles was ingebrepen in de reis. Zoals diners, leuke uitstapjes, bezoek aan Plitvice en het nationale park van Krka, leuke fietstochten. De reis is een reis voor iedereen die niet de standaard wilt. Ik ben dit nog niet eerder tegengekomen maar hoop echt dat andere reisbureas dit ook gaan doen. We vonden dit een geweldige ervaring

    Sterke punten
    gastvrijheid, aandacht, service op en top, vanaf eerste contact tot terugkomst reis. Rustig reistempo, kleine onderkomens

    Zwakke punten
    je moet wel heel vroeg boeken anders is het vol.

    Door Marion Bosma op 22 mei 2020 Reageer

  • Dit was onze eerste en tevens laatste (!) boeking bij Ardennes Etapes.
    Wij kunnen iedereen dit bedrijf met klem afraden!
    Dit bedrijf geeft ons geen andere keus dan onze ervaringen met u te delen.

    Wij hebben via dit bedrijf met onze familie (ongeveer 20 personen) een weekendje weg geboekt in Ć©Ć©n groot huis in de Belgische Ardennen.
    Door de uitbraak van het Coronavirus willen een aantal mensen niet graag weg om op 1,5 meter van elkaar in Ć©Ć©n groot huis te verblijven.
    We hebben diverse keren contact gehad. Gevraagd om een voucher, verzocht om reservering om te boeken naar volgend jaar, gevraagd om uitstel van betaling zodat we nog even de ontwikkelingen af kunnen wachten.
    Dit bedrijf gaat echter op geen enkel voorstel in. Ze houden star vast aan wat op papier staat. Er is geen enkel begrip voor de situatie.
    ā€œWij volgen de betalingsprocedure. Uw reservering is geannuleerd volgens de algemene voorwaarden.ā€
    Als familie zijn wij ruim 400 euro aanbetaling kwijt.
    Mijn advies: bespaar u een hoop tijd, ellende en geld en boek niet bij dit bedrijf.

    Door Marcel op 20 mei 2020 Reageer

  • Het begin van het einde voor Adrennes-Etappes. De manier waarop dit bedrijf omgaat met de Corona maatregelen zal er zeker voor zorgen dat dit bedrijf ten onder gaat. Ze hebben geen verzekering en zijn niet aangesloten bij een garantiefonds. Wij hebben voor Juli 2020 een huis geboekt aan het begin van dit jaar. Op dit moment mogen wij als Nederlanders BelgiĆ« niet inkomen. Wij moeten deze week het restant betalen. Gezien het feit dat het bedrijf alleen maar negatief in het nieuws is, geeft dit ons geen vertrouwens om het restant te voldoen. Hoe kun je van een klant verwachten om nog zoveel geld over te maken als restant betaling terwijl je als bedrijf niks anders dan negatieve beoordelingen krijgt?! Ze bieden vouchers aan klanten die het volledige bedrag betaald hebben. Ik heb ze telefonisch gesproken en ze hebben al duizenden vouchers afgegeven in de afgelopen maanden en zullen dit blijven doen totdat de maatregelen opgeschort worden. Zelf met een voucher heb je straks geen schijn van kans om een huis te boeken omdat er heel veel nieuwe boekingen zullen zijn en ook nog eens alle vouchers ingewisseld gaan worden. En dan mag je hopen dat het huis dat je wilde hebben Ć¼berhaupt nog beschikbaar is. Hele grote kans dat het huis niet meer beschikbaar is. Als het bedrijf straks failliet is, ben je alles kwijt. Dit bedrijf geeft steeds aan dat ze niks verkeerds doen omdat alles volgens hun algemene voorwaarden gaat. Uit eigen ervaring met rechtszaken tegen dit soort bedrijven en hun handelen weet ik dat rechters dit soort algemene voorwaarden nietig verklaren omdat het bedrijf namelijk er alles aan moet doen om hun klanten te helpen en dit ook aan moeten tonen. Algemene voorwaarden zijn vaak gewoon huisregels. Tot zo ver, is ons gezegd dat als wij niet op tijd betalen dat dan de reservering wordt geannuleerd. Nogmaals, wij willen wel gaan maar op dit moment morgen wij dan als Nederlanders niet. Ze hebben het steeds over wat de overheid zegt en de gemeenten, maar waar ze hebben het niet over ā€˜wat ze zelf gedaan hebben om het hun klanten te helpenā€™. Wij hebben ze gevraagd om ons wat extra tijd te geven in deze onzekere periode, maar dit willen ze niet verwijzend naar hun voorwaarden. Deze bijzondere tijden, vragen om bijzondere maatregelen en beslissingen. Zoveel mogelijk rekening houden met elkaar. Elkaar helpen waar nodig. Zowel als individu of als bedrijf. Iedereen heeft nu te maken met deze situatie. Alle bedrijven nemen bijzonder maatregelen. Dit bedrijf heeft helemaal niks gedaan. Niet eens contact opgenomen met huiseigenaren om naar oplossingen te zoeken. Je aanbetaling raak je kwijt, ook als iemand anders het huis in die periode alsnog boekt. Ze geven geen voucher voor de aanbetaling. Toen ik ze aan de telefoon had, heb ik ze gevraagd wat ze zelf vonden van de vele negatieve feedback? Hun antwoord: Mensen laten alleen een recensie achter als ze een slechte ervaring hebben gehad. Toen ik ze vertelde dat ik zelf ook een bedrijf heb, met duizenden alleen maar goede feedback, dat was iets waar ze geen antwoord op hadden. Ik vertelde ze toen dat ik dit heb bereikt met service, communicatie, klanten helpen en problemen op te lossen. Dit bedrijf doet niks. Dit soort mensen en bedrijven noem ik dieven en profiteurs! Zulke bedrijven mogen van mij van de aardboden verdwijnen! Wij zullen de situatie monitoren en contact opnemen met ons rechtsbijstand en eventueel een geschillencommissie.

    Door Ols op 19 mei 2020 Reageer

  • Niet bij boeken!
    Komen afspraken niet na en reageren nergens op. Heb diverse mails verzonden naar het mailadres genoemd op de site maar geen enkele reactie.
    Volgens een medewerker van goed idee reizen komt het mailadres [email protected] ook nergens uit. Nee dat klopt !!!
    Bij een klacht of een vraag om een reactie is het niet in gebruik. Waarvoor dan wel......Om boekingen dan kan er wel gereageerd worden en bestaat het mailadres opeens wel. Niet bij boeken

    Door WH op 12 mei 2020 Reageer

  • Niet bij boeken! Komen beloftes niet na en reageren nergens op. Mailadres genoemd op de site wordt ook niet op gereageerd bij een klacht of een verzoek om een reactie.

    Door CM op 12 mei 2020 Reageer (1 reactie)

  • Dit jaar voor de eerste keer iets geboekt bij Tuivillas. Helaas, Corona gooit roet in het eten. Dus wij bellen naar Tui in maart. De medewerker geeft aan te wachten tot mei. Vervolgens gooit Tui alle telefoonlijnen dicht. Wij hebben 4x gemaild naar Tui in een tijdsbestek van 4 weken met de vraag wat voor mogelijkheden wij hebben. Na 4 weken krijgen we als antwoord: ā€œwat spijtig dat jullie willen annuleren. Daar zitten wel kosten aan vastā€.

    Goed verdienmodel. NOOIT MEER TUI.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Slechte crisismanagement, onbereikbaar, klantonvriendelijk.

    Door Yigal op 12 mei 2020 Reageer

  • een huis geboekt in friesland met Pinksteren, heb vragen maar tuivillas nu zeer slecht te bereiken, al meerdere e-mails gestuurd maar krijgt geen reactie op vragen en kan geen voucher inleveren. het slecht dat je geen contact met tuivillas kun krijgen. ga binnen drie weken op vakantie en zit met vragen over de voucher. maar boek nooit meer via tuivillas. ik weet dat het druk hebben maar voor mensen die snel op vakantie is zeervervelend om geen contact te krijgen. ik zal tuivillas dus ook niet aan familie en vrienden aanraden.

    Zwakke punten
    geen reactie op e-mails krijgt naar meerdere mails heb gestuurd

    Door ilons op 12 mei 2020 Reageer


  • Vandaag bevestigd u per mail dat wij een aanbetaling van ā‚¬ 181,30 kwijt zijn. U had ook gewoon een voucher kunnen aanbieden.

    Wij hebben voor juni 2020 een vakantie-boeking gedaan via Ardennes Etape en hebben hiervoor tijdig de aanbetaling voldaan. Het restant moet nog betaald worden maar hebben wij vorige week opgeschort omdat u zeer waarschijnlijk niet kunt gaan leveren in juni 2020 in verband met de crisis. Heel Belgiƫ zit tot nu toe in een lock-down.

    In plaats van het aanbieden van een voucher van het reeds aanbetaalde bedrag (zoals zoveel bedrijven nu doen) biedt u geen ruimte voor afwachten in deze onzekere situatie, maar blijft u dreigen en de druk opvoeren. U heeft vandaag onze boeking geannuleerd en ons ā‚¬ 181,30 afhandig gemaakt.

    #schoftig #onbeschoft #onsympathiek #klantonvriendelijk

    Zwakke punten
    zie boven

    Door Bianca op 23 april 2020 Reageer

  • GEZOCHT mensen die geld tegoed hebben van reisbureau C&O TRAVEL te Kerkrade en Lanaken!!

    Wij hebben vorig jaar een Miami cruise geboekt bij reisbureau C&O TRAVEL te Kerkrade en Lanaken. De boeking zelf ging erg warrig, communicatie was slecht al met al mocht dat de pret niet drukken leek ons. Echter bij aankomst op de Terminal van de Cruisemaatschappij werd ons de toegang ontzegd omdat een van de deelnemers zwanger was en alle passagiers niet in het bezit waren van een gezondheidsverklaring. Bij het bellen van het noodnummer van C&O Travel nam de eigenaar op en die reageerde gelijk vanā€ ik weet niets van reizen en voorwaarden ā€œ( toch wel vreemd als je eigenaar bent van een reisbureau). Hij ging volgens eigen zeggen kijken wat hij kon doen voor ons ondertussen stonden wij 5 uur lang te wachten in de hitte met nog twee kleine kinderen, zwangere dame zonder eten en drinken en zonder dat de eigenaar van C&O travel ons terug belde. Later bleek dat hij niet ook niet meer van plan was. Wij zelf maar weer gebeld en toen kregen wij de reactie ā€œ wij kunnen en willen niks voor jullie regelenā€.
    Daar sta je dan aan de andere kant vd wereld! Eenmaal op de hotelkamer hebben wij diverse emails gestuurd naar P.vd.V eigenaar van het Reisbureau, ook daar kwamen vreemde reacties op terug.
    Daarna hebben wij ons reisgeld terug gevraagd echter wilde de eigenaar daar niks van weten.
    De enige mogelijkheid om je geld te rug te krijgen is dan naar de rechter stappen.
    Dat hebben wij gedaan en het vonnis is binnen waarin duidelijk omschreven staat dat het reisbureau C&O travel in gebreke is geweest en dat zij het geld terug moeten betalen.
    Ook met dit vonnis weigert de eigenaar van C&O Travel te betalen.
    Als je het bedrijf natrekt blijkt dat het bestaat uit ā€œ grimmigeā€ bvā€™tjes en dat geld weggesluisd wordt.
    Ook zien we vaker reacties dat mensen geld terug moeten krijgen van C&O travel maar dat men dat niet wenst te doen.
    Omdat de communicatie slecht verloopt met het reisbureau bv tijdens een telefoongesprek de hoorn neergooien enz zijn wij dringend op zoek naar mensen die ook nog geld te goed hebben van dit reisbureau C&O Travel om zo gezamenlijk tot actie te komen.#samensterk

    DELEN WORDT ZEER GEWAARDEERD!!

    Alvast bedankt!

    Mocht je diegene zijn die nog geld tegoed heeft van C&O Travel stuur mij dan een bericht!

    Mensen die al een reis hebben geboekt, geen aanbetaling doen!!

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Zie tekst!

    Door Maaike op 18 april 2020 Reageer

  • Absoluut geen transparante informatie betreft annuleren met de ANVR voorwaarden, blijk je camperhuur te hebben en vervolgens wordt dit nergens vermeld.

    Via mail contact eerst gehad voor informatie over annuleren wordt dit ook niet vermeld, bij vervolg mail ook weer niet.
    Vervolgens krijgen wij de annuleringsnota en nemen gelijk contact op dat deze niet klopt.
    Hier nog druk mee bezig en nog geen 24 uur later wordt voor onze vertrekdatum vermeld dat je een tegoedvoucher kan krijgen voor je betaalde reissom.
    Nee hier hebben wij geen recht meer op omdat wij al geannuleerd hebben!

    Totaal niet met de klant mee willen denken en geen 1% blijk van coulance.
    Nee wij zijn ons geld kwijt.

    Deze klant zijn jullie dus absoluut kwijt!!!!

    Sterke punten
    Niks

    Zwakke punten
    Alles

    Door Kooij op 21 maart 2020 Reageer

  • Wat een geweldig goed georganiseerde en afwisselende reis hebben we gehad met een warme groep mensen! De eerste reis naar Egypte. Alles liep op rolletjes, de accommodaties waren allemaal prachtig en de Egyptenaren behulpzaam. Een belevenis waarbij ik van de ene in de andere verwondering viel qua landschap, cultuur, plekken die we bezochten en met als absoluut hoogtepunt het zwemmen met de wilde dolfijnen! Een reis die op alle lagen in mij geraakt heeft en nog lang zal doorwerken. Veel dank Jacqueline en Jean-Luc voor deze onvergetelijke reis en jullie unieke begeleiding daarin!

    Door Mirjam op 20 maart 2020 Reageer

  • avond na avond of in het weekend uren het internet af te struinen. Ik was er wel klaar mee en die week erna kwam ik bij toeval op instagram een post tegen van Puur kroatiĆ«, 1 op 1 ontmoeting. Ik vond het lastig om een juiste keuze te maken omdat ik niet veel wist over KroatiĆ«, behalve dat het er erg mooi is. Op een gegeven moment was ik ook totaal de weg kwijt tussen alle ā€œadviezenā€ over vakanties in KroatiĆ«? Dus die ene post op instagram heeft ervoor gezorgd, veel fijne contactmomenten met team klantgeluk van Puur kroatiĆ« en een mooie reis. Onze tip! bij eerste kennismaking, boek de rondreis authentiek KroatiĆ«, maar boek niet te laat. Puur kroatiĆ« werkt alleen met kleinschalige vakantieverblijven net zoals Eliza w.here. dus sneller vol. Puur KroatiĆ« is aangesloten bij garantiefonds en calamiteitenfonds dusje boekt ook zekerheid.

    Sterke punten
    direct contact met echte personen i.p.v. chatfuncties, online formulieren, chatbots, men reageert snel, ze weten daar echt alles over kroatiƫ en wat ik belangrijk vond ze zijn transparant

    Zwakke punten
    geen avondopeningstijden en weekendopeningstijden, ik merkt toch wel dat we misschien daarin verwend zijn geraakt.

    Door Willemijn op 5 maart 2020 Reageer

  • Erco reizen is onduidelijk in het pakketaanbiedingen. Ik raad mensen zelf aan om goed na te vragen waar je voor betaald en waar je verblijft. Wij hebben zelf voor Mauritus en Dubai geboekt. Het verblijf in Mauritius en geheel als pakket was top (maar dat kwam meer door de mensen daar) en Dubai was het hotel kut. ERCO verteld bv ook niet dat je in het land zelf nog moet betalen voor de excursies. Zie mijn reviews op Tripadvisor. Onze ervaring met ERCO was niet onvriendelijk maar aan communicatie schort het heel erg. Er wordt verteld dat je bv 48uur van te voren je plakken in het vliegtuig kan vastleggen maar dat blijkt niet helemaal waar te zijn. Ons werd namelijk verteld dat wij als groep van 8 personen te allen tijde samen zouden komen te zitten, niet waar. Ik raad mensen aan om bij een professioneler reisbureau te boeken en in het land zelf te vragen naar kaartjes voor een volgende trip.

    https://www.tripadvisor.nl/ShowUserReviews-g488103-d1163472-r748314164-Villa_Narmada-Grand_Baie.html?m=19905

    https://www.tripadvisor.nl/ShowUserReviews-g295424-d1379430-r748317377-Fortune_Grand_Hotel_Apartments_Bur_Dubai-Dubai_Emirate_of_Dubai.html?m=19905

    Door Arshana Ram op 29 februari 2020 Reageer

  • Wegens omstandigheden kon ik pas later arriveren op eigen gelegenheid. Daarvoor telefonisch en per mail overlegd en was allemaal prima. Ik wou daar graag een motor huren, en op een vrij te bestedend dag op eigen gelegenheid gaan toeren. Bij aankomst blijkt het activiteitenschema aangepast (geen duidelijke reden, het weer was prima), en kon ik de gehuurde motor (wat niet goedkoop was) laten staan. Bij een het indienen van een klacht bij de betreffende geschillencommissie telt de door Simi gegeven reactie: "Helder, bedankt. We willen alleen uitdrukkelijk verzoeken geen reizigers achterop te nemen, verder geven we het allemaal voor je door aan de betrokken personen. Je weet waar je precies moet zijn?" niet als een toezegging, en is mijn verzoek om een deel van de kosten te compenseren geweigerd.

    Daarbij was het nagenoeg verplicht om het eten via de reisorganisatie bij te boeken, de "lokale" supermarkt was meer dan anderhalf uur lopen (bij temperaturen boven de 30 graden in de zon). Het avondeten smaakte prima, maar was het ontbijt/ lunch een stokbrood dat je zelf mocht versnijden. dat is eigenlijk niet voldoende voor een vakantie vol activiteiten zoals deze. Had naar mijn mening niet als optioneel voor deze rijs aangegeven mogen staan, aangezien het gaat om ruwweg ā‚¬100,- extra kosten.

    Verder is van tevoren aangegeven dat het geen zuipvakantie zou mogen worden, op zich prima. Bij aankomst bleek echter dat sterke drank in het geheel niet was toegestaan, de halve fles rum die ik had meegenomen mocht niet geopend. Blijkbaar staat het verdelen van die hoeveelheid over een groep van 20 man in een week gelijk aan onverantwoordelijk zuipen. Als 26 jarige voelt dit belachelijk betuttelend van een organisatie die zelf geen planning kan aanhouden.

    De laatste activiteit was een nacht wildkamperen, in theorie hartstikke leuk. Helaas is het merendeel van de groep die nacht volledig lek gestoken door muggen. Wellicht had de organisatie die locatie van tevoren wat beter kunnen testen.

    De activiteiten waren leuk, deze werden uitbesteed aan het lokale team, Canigou Outdoor. Iedereen die deze richting op gaat, raad ik aan om Simi over te slaan.

    Sterke punten
    Leuke groep medereizigers, leuke activiteiten

    Zwakke punten
    zeer teleurstellende organisatie

    Door Chris op 29 februari 2020 Reageer (2 reacties)

  • Organisaties Webshop Contact Adverteren






    Zoeken
    Zoeken
    Zoeken
    Home> Reisorganisaties> Ervaringen Loopend Vuurtje
    Ervaringen Loopend Vuurtje
    Groepswandelreizen in Europa. Kleine groepen met deskundige reisleiding en tevreden reizigers die vaak meerdere keren mee gaan.


    door frans op 8 februari 2020 geeft een 0.00
    Review touroperator Loopend Vuurtje
    Frans Aerts - ,,Overwinteren Thailand, exclusieve groepsreis,, januari 2020, 31 dagen

    Deze ,,overwinterreis Thailand,, is n goed opgezette en goed georganiseerde reis voor senioren die in n gezellige groep gezamenlijk dit prachtige land willen leren kennen. Alle kenmerkende thema,s van Thailand op gebied van cultuur, natuur etc komen aan bod.

    Het gekozen reis- en verblijf tempo maken het mogelijk dat 60-plussers, ondanks het tropische klimaat, zonder zware lichamelijke belasting e.d. op een prettige manier van deze reis kunnen genieten.

    Het reizen en verblijf vonden, behoudens in een 2-tal kleine uitzonderingen, plaats in goeie, nette en comfortabele hotels, met goed geregeld vervoer per trein minibus en ferry, in goed gekozen steden en prachtige eilanden, afgewisseld met een aantal geweldig leuke excursies.

    Vooral de georganiseerde fietstochten in Bangkok, Chiang Mai en Sukhothai en het bezoek van de eilanden Koh Chang en Koh Mak waren echte toppers. Wij hebben er elke dag van genoten.

    Alleen.... de reisleiding en de gastvrouw van deze reis, resp Marjon en Anne-Marie, zijn naar mijn mening beiden niet geschikt voor de begeleiding zoals je die voor deze exclusieve groepsreis voor (alleenstaande) senioren mag verwachten.

    Het ter plekke regelen en organiseren van het vervoer, de hotels en de gezamenlijke excursies ging over het algemeen prima. Buiten deze activiteiten waren zij echter meestal alleen met hun eigen reisbeleving en het optrekken met hun 2 meegereisde vriendinnen bezig, terwijl er nauwelijks of geen oog was voor de persoonlijke behoeften, wensen, sociale contacten ed bij de overige 7 reisgenoten. Alleen op die momenten dat t de reisleiding/gastvrouw tussen t met z'n 4en feestvieren door even uitkwam. Jammer !

    Ook de wijze waarop een van de reisgenoten na een korte ziekenhuisopname halverwege de reis door de eigen reisleiding begeleid is geworden voor cq bij haar terugreis naar Nederland roept wat vragen op.

    Hopelijk is er voor de deelnemers aan de voor januari 2021 geplande overwinteringsreis naar Thailand een andere reisleiding beschikbaar, zodat deze deelnemers echt optimaal kunnen genieten van deze toch wel hele bijzondere, mooie en goed opgezette reis die we iedereen die een eerste kennismaking met dit prachtige land wil maken van harte kunnen aanbevelen.

    Sterke punten
    Goed georganiseerd qua hotels, vervoer en excursies

    Zwakke punten
    De reisleiding

    Door frans aerts op 24 februari 2020 Reageer

  • Een enthousiaste Spanje reisspecialist van VakantieStunt met passie voor reizen naar Spanje heeft ons geholpen met het samenstellen van onze Fly Drive naar Spanje. Klant vriendelijk en behulpzaam, goede en snelle afhandeling, persoonlijke aandacht en uitstekende service!

    Sterke punten
    Klant vriendelijk en behulpzaam, goede en snelle afhandeling, persoonlijke aandacht en uitstekende service!

    Door Kirsten Roos op 30 januari 2020 Reageer

  • Fantastische Fly Drive Portugal, mooi land, heel veel gezien en gedaan. Wij hebben een goed verzorgde individuele rondreis via VakantieStunt gemaakt met een prima prijs/kwaliteitsverhouding.

    Sterke punten
    Prima prijs/kwaliteitsverhouding

    Door Hans Tevreden op 26 januari 2020 Reageer

  • Kosten gemaakt door een fout van singlereizen en ze lossen het niet op en reageren niet eens op mail.

    Door Hanneke op 5 januari 2020 Reageer

  • Fly Drive ItaliĆ« - VakantieStunt
    Een fantastische reis gehad. Erg veel gezien van het land, uitstekend georganiseerd, beter kun je je niet wensen. We boekten een individuele fly drive rondreis door Italiƫ. De accommodaties waren afwisselend en zeer goed. Kortom een heerlijke vakantie achter de rug waar ik met weemoed aan terug denk. Wij komen zeker terug bij VakantieStunt voor onze volgende reis.

    Door Sanne Vrieshoven op 18 december 2019 Reageer

  • Wij werden met een bus van Bolderman vervoert die normaal voor een kinderschoolreisje wordt gebruikt of voor mensen tot en met de lengte van 1.50 meter. Er konden 61 mensen in de bus waar normaal ongeveer 50 mensen in passen, er waren gewoon zoveel stoelen bij geplaatst. Je kon als volwassen persoon niet zitten zonder dat je de bagagenetjes in je knieĆ«n kreeg gedrukt van de voorstoelen. De busreis was heel voordelig maar als er van tevoren was bij verteld dat je niet fatsoenlijk is de bus kon zitten waren wij niet mee gegaan en velen met ons in die bus. De chauffeur was zeer bekwaam en reed ons veilig heen en terug. Het avondeten in hotel Globus was ver beneden peil, je kon het eigenlijk geen avondeten noemen, je kunt ook niet veel verwachten voor het geld maar je mag toch wel eten verwachten en dat was het niet. Het ontbijt was prima in orde daar was echt niets op aan te merken maar boek nooit het avondeten erbij het is het geld niet waard, je mag er wel geld bij toe hebben. Zoals de chauffeur al vertelde Massa is Kassa voor Bolderman maar ik had liever iets meer betaald voor een fatsoenlijke zitplaats in de bus en avondeten. En het zou prettig zijn dat Bolderman eerlijk zou zijn over de condities waaronder de reis plaatst vindt.
    Praag zelf is en blijft prachtig!

    Sterke punten
    Chauffeur

    Zwakke punten
    Bus en avondeten

    Door Janta op 9 december 2019 Reageer

  • Ik ben afgelopen zomer mee gweest met de reis naar Kroatie. Had een super leuke groep en de reisleidster (Jorieke) was helemaal super! Zij heeft echt veel voor ons gedaan en leuke dingen georganiseerd. Vlakbij het appartement is een team die allerlei activiteiten organiseerde, ben wezen zeekajakken (echt een aanrader!) en wezen klimmen. Appartement is eenvoudig maar voor de rest prima. Heb een leuke tijd gehad!

    Door Sverre op 28 november 2019 Reageer

  • Mede dankzij Puur KroatiĆ« hebben wij een schitterende rondreis gemaakt door een mooi deel van KroatiĆ«.
    Super reisbureau dat met je meedenkt en schitterende verblijfslocaties heeft in Kroatiƫ

    Sterke punten
    Mooie reis.
    Goede prijs.
    Schitterende verblijfslocaties.
    Goed en snel contact via email.
    Goede service.
    Veel goede en mooie informatie over de verblijfslocaties met hun omgeving.


    Door J & R op 21 november 2019 Reageer

  • Neem de waarschuwingen van de recensies serieus. BAStravel heeft mij diep teleurgesteld. De communicatie vooraf was al matig, maar nog enigszins te doen. Toen we eenmaal in KroatiĆ« aankwamen, bleek er geen christelijke reisleiding te zijn en moesten we het programma zelf samenstellen. Er waren geen avondsluitingen, geen christelijke input en geen enkele structuur. Het moet van te voren al bekend zijn geweest dat er geen reisleiding zou zijn, maar wij zijn hier niet van op de hoogte gebracht voordat we vertrokken. Tijdens de reis bleek het hotel ook nog niet helemaal betaald te zijn door BAS, waardoor ze ons niet lieten vertrekken naar huis. Dit is tot de laatste minuut spannend gebleven en er was geen reisleiding die dit kon regelen, waardoor veel deelnemers behoorlijk in paniek waren. BAS is bovendien heel slecht bereikbaar en als je al telefonisch contact krijgt, word je alles behalve vriendelijk te woord gestaan. Er is geen enkel excuus vanuit BAS gekomen en ondanks beloftes hebben ze nooit meer contact met ons opgenomen. Ik schaam me diep dat deze organisatie de naam 'christelijk' draagt, want ze gaan absoluut niet liefdevol met hun klanten om.

    Zwakke punten
    - Slechte communicatie
    - Maken niet waar wat ze beloven
    - Alles behalve christelijk, wat ze wel beweren

    Door Jenny op 22 oktober 2019 Reageer

  • African Travels beschikt over geweldige Afrika-kennis. Ze luisteren naar je wens en adviseren uitstekend, kiezen de mooiste accommodaties en een geweldig gevarieerd reisprogramma. Aanrader!

    Sterke punten
    Ze komen uit Afrika en dat merk je

    Zwakke punten
    Geen

    Door Anoniem op 13 oktober 2019 Reageer

  • Het samen met een groep ouderen dingen ondernemen is prima. Dat is best leuk georganiseerd. De mensen van Vivre vakanties zijn aardig. Helaas is de organisatie heel erg amateuristisch. De locatie niet echt geschikt voor senioren. Best leuke kamers. Maar niet leuk als je voor 1500 euro een kamer krijgt waarbij je wc en badkamer met 4 mensen moet delen en als 80 plusser in een bad moet stappen om te douchen.
    Het ontbijt is karig met weinig keus, het avondeten zeer matig. Tijdens de uitstapjes kwam ineens zelf betalen voor drankjes uit de hoge hoed terwijl er all inclusive op de site stond.
    De begeleiding zorgde voor veel stress door niet de vluchttijden goed in de gaten te houden waardoor het vliegtuig de slurf al had afgekoppeld en de groep na bedelen nog ternauwernood mee kon. Zowel heen als terug zat iedereen verspreid door het hele vliegtuig ipv bij elkaar. Van goede begeleiding van de bagage was ook geen sprake. Er raakte daardoor handbagage zoek. Het transport vanaf de luchthaven duurt best lang en het geregelde vervoer was niet geschikt voor transport van de hele groep. Op elkaar gepakt dus vervoerd. Ook het meerijden tijdens uitstapjes was een enge aangelegenheid door slecht/onzeker rijgedrag (ook botsinkje).
    Taxi van en naar Schiphol via VV gaf ook gedoe en was eigenlijk te duur voor de geleverde service.
    Als je zelf het volle pond /1500 euro betaalt voor een week en de last minute mensen minder betalen voelt het natuurlijk ook niet prettig. Het lijkt alsof er vervolgens op van alles extra bezuinigd is. Eigenlijk een low budget reis voor best veel geld.
    De uitstapjes in de omgeving zijn leuk en niet te druk. Prima te doen voor ouderen.
    Helaas lijkt het toch vooral om geld verdienen te gaan en niet om het oprecht bezorgen van een onbezorgde vakantie aan alleenstaande ouderen

    Sterke punten
    Vriendelijke mensen. Niet te grote of te kleine groep

    Zwakke punten
    amateuristisch geregeld
    kamers met gedeelde voorzieningen
    kwaliteit van het eten en drinken matig

    Door Vivre weer thuis op 11 oktober 2019 Reageer