Nieuwste Reviews

TUI Villas - Heel slecht

0

Review:
We hadden in augustus een vakantievilla geboekt(12 personen) genaamd Country Lodge in La Cala de Mijas via Tui Villas.
Bij aankomst was er niet schoongemaakt en het zwembad was enorm vervuilt. Verder waren er een aantal apparaten die kapot waren. Dit hebben we allemaal gemeld aan de verhuurder maar die gaf niet thuis. Na een paar dagen een klacht ingediend bij Tui Villas maar die verwees iedere keer naar de verhuurder. Er gebeurde niets.
Bij aankomst moest ik Ä 300,00 borg betalen en ik zou het aan het einde weer terug krijgen. Hij zou het bedrag storten naar mij maar plotseling kwam hij met een verhaal dat we teveel water en elektriciteit verbruikt hadden dus het geld krijgen wij niet terug. Hierover diverse klachten ingediend bij Tui Villas maar die verwijst naar de verhuurder. En die wil natuurlijk niet betalen. Wij zijn met 3 gezinnen zo enorm belazerd en gaan nooit meer boeken via Tui Villas.

Berry beveelt TUI Villas NIET aan bij vrienden/bekenden

SunTip.nl - Waardeloze klachtenafhandeling

0

Review:
Uiteraard kan er wat mis gaan tijdens je vakantie, daar ben ik me bewust van.

Tijdens onze vakantie kwam er maar geen info over de pick-up tijd voor de transfer voor de vlucht naar huis. Ik kreeg hier een wat raar gevoel bij en heb ze een dag van te voren gemaild ... "geen probleem hoor meneer, deze info is morgen bij uw hotel".

Niet dus.

Op onze laatste dag dus noodgedwongen aan het hotel gebonden omdat we niet weten hoe laat we opgehaald gaan worden.

Uiteindelijk het noodnummer gebeld van de transfer maatschappij, nummer is niet eens in gebruik. Fijn dan ... noodnummer.

Suntip gebeld, uitgelegd wat er aan de hand is "we gaan het uitzoeken en bellen u terug".
Dat duurt dan vervolgens een lange tijd en dus kan je nog steeds niets gaan ondernemen, zelfs niet even weg een hapje eten of zo.

Uiteindelijk wordt je teruggebeld en krijg je een transfertijd door, de dag is dan al nagenoeg om.
Absoluut al niet blij door de stress, de verloren dag en het lange wachten pak je dan je koffers maar en sta je op de door Suntip aangegeven tijd bij de receptie van je hotel.

Maar raad wat, al wat er komt ... geen transfer bus, zelfs een uur na de aangegeven tijd nog steeds niets. Stressssss.

Weer bellen dus met Suntip, weer uitleggen wat er aan de hand is en opnieuw "we gaan het uitzoeken en bellen u terug".

Dat gebeurt dan ook "de chauffeur is nu onderweg".
En inderdaad, er komt een norse en chagrijnige chauffeur, gooit letterlijk de bagage in z'n bus en rijd als een dwaas, snoeihard, meerdere malen door rood en op het vliegveld gooit hij ook weer letterlijk de koffers uit de bus. Beide koffers beschadigd.

Bij thuiskomst dit verhaal als klacht neergelegd bij Suntip.

Voor alle stress, de verloren laatste vakantiedag, telefoniekosten vanuit Turkije naar Suntip Nederland en de beschadigde koffers geeft Suntip een tegemoetkoming van Ä 25,-

Dus ja, wees gewaarschuwd, als er wat mis gaat verwacht dan niets van een fatsoenlijke klachtenafhandeling.

Of je gokt dat alles goed gaat of je neemt een andere reisaanbidder is mijn advies.

Sterke punten:
Scherpe prijzen

Zwakke punten:
Klantenservice / Klachtafhandeling

Gert-Jan beveelt SunTip.nl NIET aan bij vrienden/bekenden

Boosten Reizen - bus reis naar spanje

0

Review:
helaas was er weer een grote groep die alle aandacht trok in de bus,waarom doet de leiding van Boosten niet op treden tegen deze gasten, ze zijn asociaal maken lawaai en doen de stoelen achter over zetten hoe zei dit willen, houden totaal geen rekening met anderen passagiers, nemen koolboxen mee in de bus volgepropt met eten, het ergste als de hostess slaapt pakken ze spullen die ze moeten betalen gewoon mee, het ergste is als ze terug zijn in Nederland moeten vervoerd worden naar hun eigen huis, als de chauffeurs zeggen dat ze een te grote koffer hebben worden ze flink uit gescholden, dit gebeurde Zondag 22 oktober in Hoensbroek gewoon schandalig waar kinderen bij stonden dit kan niet en mag niet, De leiding van Boosten reizen moet ten alle tijden de chauffeurs beschermen tegen dit asociale volk, maak nieuwe strengere regels, mocht zich op de reis mensen zich zodanig slecht opstellen en agressief zijn tegen chauffeurs of anderen passagiers moet de chauffeurs direct stoppen en de politie bellen, en die gasten laten verwijderen uit de bus,

Sterke punten:
goede bus chauffeurs en hostess, echt top, vind boosten in het algemeen heel goed, een dikke 8.

Zwakke punten:
men moet strengere regels op stellen, voor de veiligheid van de passagiers en de chauffeurs en hostess, de leiding moet in gesprek gaan met hun personeel, hoe ze dit beter aan kunnen pakken.

josknapen beveelt Boosten Reizen aan bij vrienden/bekenden

BTR Reizen - Moezelreis met autoclub

0

Review:
Ik had het plan opgevat om met een aantal cabrio's een tocht langs de moezel te maken tijdens de wijnfeesten.

Dat was wat te optimistisch gedacht want alles zat allang volgeboekt. Met behulp van BTR Reizen is het toch gelukt dankzij de uitgebreide kennis van het gebied bij BTR.

Samen hebben wij een mooi weekend uitgezet en heeft BTR alle reserveringen en boekingen voor ons verzorgt. ook had ik geen zorgen voor alle bonnetjes en het weer moeten verrekenen met de deelnemers. BTR heeft ons hierin ontzorgt. Het hotel stond wat verder weg van de Moezel maar voor cabriorijders geen enkel probleem. Hotel Heiderhof was precies wat we er van verwachten met mooie schone kamers en goed eten en drinken. Geen overbodige luxe maar een goed 3 sterren hotel. De uitgezette route was mooi. Cochem was leuk en ook Maysloss met de wijnkelders. Al met al was het een zeer geslaagd weekend.
BTR bedankt voor jullie inzet.
Mercedes S klasse Club Nederland.

Sterke punten:
Veel kennis van het gebied bij BTR.
Maatwerk is mogelijk.
De voorbereiding en gesprekken met ons is belangeloos gedaan.
Fatsoenlijke prijs voor een goed produkt.

Zwakke punten:
Kan ik eerlijk gezegd niet ontdekken. We hebben gekregen wat we afgesproken hadden.

Harry beveelt BTR Reizen aan bij vrienden/bekenden

Vivre Vakanties - Voor herhaling vatbaar

0

Review:
Ik had het gevoel dat ik met mijn dochter en kleindochter op vakantie was!
Zo vertrouwd en gezellig. En ik was wel 3 kilo aangekomen toen ik me thuis woog, vanwege alle lekkere wijnen met bijbehoerende hapjes, en Franse gerechten.
We hebben veel tochtjes gemaakt in de Provence. Het was 39 graden C. dus konden we ook verkoeling zoeken in een riviertje.
Het was alles bij elkaar echt voor herhaling vatbaar.

B. Ammerla beveelt Vivre Vakanties aan bij vrienden/bekenden

BTR Reizen - Riviercruises van BTR Reizen

0

Review:
Mijn moeder is meegeweest met de cruise ďRhein in FlammenĒ en vond het ook jammer dat zijn dit niet van het zonnedek kon zien.

Zij heeft alle waardering wat BTR Reizen op het laatste moment allemaal nog voor haar gasten heeft georganiseerd.
Iedereen kon met een Nederlandse bus onder begeleiding van twee Nederlandse reisbegeleiders mee naar de Wijnfeesten in St. Goar.
Het was er best druk maar ook gezellig met allerlei wijn en bier tenten. ís Avonds na het vuurwerk werden we weer keurig teruggebracht naar het schip.

Verder was de cruise goed, mooi schip, goede verzorging en lekker eten, en alle complimenten voor de cruise begeleiders Theo en Hellen.
Mijn moeder heeft alweer geboekt voor de Kerstcruise en ziet alweer uit naar deze volgende cruise van BTR Reizen.

Sterke punten:
Goede reisorganisatie, betrokken bij haar productie en service gericht.

Zwakke punten:
Geen

Reindert beveelt BTR Reizen aan bij vrienden/bekenden

BTR Reizen - BTR Reizen cruises Rijn in vlammen 15 september 20

1

Review:
wij zijn ook mee geweest op de cruises Rijn in vlammen op 15 sept 2017, ik werd keurig op tijd opgehaald om naar Keulen gebracht te worden, de ontvangst was wat rommelig,
maar dat gebeurd meestal, het eten aan boord was geweldig, er werd melding gemaakt door de reisleiding dat het schip niet het vaargebied van Rijn in Vlammen in mocht, er werd door een groepje opstokers direct een handtekeningenlijst opgehangen met de woorden wij willen genoeg doening,
want er was een groep aan boord die iedereen probeerde op te ruien, maar BTR heeft extra een bus ingezet voor deze calamiteit, en wat hadden deze opruiers gedaan als het de betreffende avond keihard had geregend en ook niet vanaf zonnedek het spektakel hadden kunnen meemaken dat is toch ook overmacht.
Wij hebben allemaal een keurige excuus brief gehad met een compensatie van 10% op volgende reis.
ik vind dat BTR reizen er alles aan gedaan heeft om de mensen de Rijn in Vlammen te laten meemaken vanaf de kade aan de Rijn in St Gaor.
ik reis vaker met BTR Reizen en heb het altijd goed gehad,
Er zijn altijd mensen die als er iets mis gaat zonder schuld van desbetreffende maatschappij er gelijk beter aan willen worden.

Dit wilde ik graag kwijt.

mvg.

Sterke punten:
Keurig een brief gestuurd naar iedereen die mee is geweest.

Zwakke punten:
Dat er niet een dag eerder gecommuniceerd is.

De Treinreiswinkel - Een grote teleurstelling!

0

Review:
Was eens maar nooit meer. In december reis geboekt. Eind april bevestigd door Treinreiswinkel maar helaas waren ze de helft van onze wensen vergeten. Kwam ik zelf achter. Was niets meer aan te doen. Op reis zelf viel er de laatste trein uit waardoor we het gehele fietsprogramma zouden moeten omgooien. Telefonisch contact met Treinreiswinkel was ontluisterend: "Meneer, u kunt het beste naar het loket gaan". Vervolgens blijkt dat de koste van dat ticket alleen rechtstreeks bij de treinmaatschappij gedeclareerd kunnen worden. Kan iemand mij uitleggen waarom de Treinreiswinkel boekingskosten in rekening brengt? Liever zelf rechtstreeks boeken! Scheelt 75 euro en een hoop ergernis.

Sterke punten:
Ik heb ze niet kunnen ontdekken

Zwakke punten:
compleet niet klantgericht
doorgeefluik zonder inhoud
onnauwkeurig
misplaatste arrogantie

Rob beveelt De Treinreiswinkel NIET aan bij vrienden/bekenden

TUI Villas - Zéér slechte service van TUI Villas

0

Review:
Glamping, dat is wat we wilden, dus we betaalden de hoofdprijs om in een luxe safaritent in Argeles-sur-Mer te gaan zitten. Er stond nog zo duidelijk bij de omschrijving dat 'what you see is what you get' en als dat niet zo is de Atraveo service (een van de vele ondernemingen onder TUI) je zo snel mogelijk tegemoet komt met een minnelijke vergoeding. Dat was echt alleen een belofte op het beeldscherm.
De tent miste een aantal items, zoals een 'luxe lounge set' een magnetron en een hemelbed. TUI/Atraveo heeft werkelijk NIETS gedaan om me te helpen tot een redelijke vergoeding te komen.

Daarnaast werd in de beschrijving de suggestie gewekt dat we op een rustige familie camping boekte. Je mocht zelfs niet met meer dan 2 volwassenen en 2 kinderen in een tent, precies om die reden. Helaas was de camping mss wel rustig, maar onze tent stond nabij de heg van de buur camping, waar het animatie team van 21 tot 24 uur vol gas de luidsprekers open gooide. Werkelijk van de 10 overnachtingen 1 stille avond gehad.
Ook werd onze buurtent (dezelfde glamping safari tent als die van ons) verhuurt aan 4 jolige dames die elkaar blijkbaar veel te vertellen hadden, liefst na 24:00 en dan ook steeds luidruchtiger. So far voor je rustige familie camping gevoel.
Werkelijk... voor Ä 184,00 per nacht (!!!!) vind ik dit geen zaken waar je zomaar overheen stapt.

Ik heb de hele afhandeling met de verhuurder (Sunway Chalets) zelf moeten doen, zonder enige hulp van TUI/Atraveo. Sterker nog, ik ontving alleen maar geirriteerde mails van hun.

Een service van niks dus. En heel, heel veel geld betaald voor een vakantie die bij lange na niet aan de verwachtingen heeft voldaan. Ik boek nooit meer via TUI of TUI Villas

Sterke punten:
geen.

Zwakke punten:
- TUI/Atraveo maakt eigen belofte niet waar (service garantie what you see is what you get)
- TUI aanvaart geen enkele verantwoordelijkheid over beschrijving van object op hun website TUI Villas. Lekker makkelijk... Dus klassiek 'jammer joh' verhaal van hun kant.
- vakantie is absurd duur!

Barbara beveelt TUI Villas NIET aan bij vrienden/bekenden

BTR Reizen - Komt belofte uit brochure niet na en is niet klant

0

Review:
Van 15 t/m 20 september de cruise 'Rijn in vlammen' via BTRreizen gemaakt.
Over de boot, de crew en de prachtige Rijn niets dan lof.
Maar wij hadden deze cruise geboekt omdat we graag het vuurwerkspektakel Rhein in Flammen op het schip wilden meemaken.
In de brochure staat ook letterlijk: "Op 16 september kunt u dit evenement vanaf het zonnedek gadeslaan".
Wat schetst onze verbazing toen onze reisbegeleiders Theo en Hellen (die volgens eigen zeggen pas 2 dagen vóór aanvang van deze reis gevraagd waren om deze reis te begeleiden!) op de eerste cruisedag meedeelden dat het schip niét over de Rijn kon varen tijdens het vuurwerk vanwege aangekondigde storm. Storm? Geen enkele weers-website kondigde storm aan!
Maar...,als alternatief zouden ze ons vanuit Koblenz met de bus naar St. Goar brengen om het vuurwerk toch van de kade te kunnen meemaken. Veel protest van de passagiers uiteraard. Maar Theo en Hellen gingen daar niet op in, en schoven het af op de reisorganisatie. "Wij kunnen er ook niets aan doen".
Zaterdagavond 16 september dus met de bus naar St. Goar. We hebben vervolgens twee en een half uur op de kade staan wachten. Géén storm, amper wind, maar wel koud en regen. En wij waren dan nog de jongsten van de gasten, maar er waren op deze reis ook mensen bij van 80 jaar die met hun rollator in de kou op de kade stonden, terwijl we allemaal op de comfortabel ligstoelen op het zonnedek hadden kunnen zitten met een glaasje wijn of kopje koffie als BTR zich aan de afspraak had gehouden.
Tegen de tijd dat het vuurwerk begon.....lag de hele Rijn vol met cruiseschepen en rondvaartboten!!
Die zouden daar toch ook niet gelegen hebben als er echt storm was voorspeld!? Dan zou trouwens het hele vuurwerk niet doorgegaan zijn! We voelden ons allemaal erg bedrogen. Ik heb meteen 's avonds (16 september) een mail met klacht gestuurd naar BTR met in de onderwerpregel "Klacht, svp mail beantwoorden".
Dit deed ik met opzet om hun aandacht te trekken, omdat ik een paar weken voorafgaand aan de cruise ook een keer een mail gestuurd had die na anderhalve week nog niet beantwoord was. Toen ik belde waarom ik nog niets gehoord had kreeg ik het nonchalante antwoord van telefoniste Evelien: "mevrouw, wij krijgen 1000 mails per dag".
Het is vandaag zaterdag 23 september en ik heb wederom nog niets van BTR-reizen gehoord...!
Ik heb informatie ingewonnen bij ANVR of ik een officiële klacht kan indienen. Dat kan, maar dat kost rond de 102 euro én BTR is niet aangesloten bij ANVR.
Ik heb geen zin in al dat gedoe dus laat het hierbij.
Maar dat BTR-reizen nog niet eens het fantsoen heeft om netjes op mijn mail te reageren en in ieder geval eerlijk uit te leggen waarom de boottocht naar het vuurwerk niet is door te gaan ipv met zo'n stomme smoes over 'storm' aan te komen zetten, heeft ze deze negatieve review opgeleverd.

Update: 28-9-2017.
Vandaag een brief gekregen van BTR die naar alle passagiers is gestuurd naar aanleiding van "enkele klachten" die ze over het evenement 'Rhein in Flammen' hadden gekregen.
In deze brief blijven ze vasthouden aan het vaarverbod:"Kort voor de afvaart kregen wij bericht dat het schip niet het gebied Rhein in Flammen mocht invaren en dat er op dat moment een vaarverbod was."
Over storm spreekt BTR nu ineens niet meer. En over de reden waarom dat vaarverbod was opgelegd reppen ze ook niet. Misschien geen liggeld betaald? Of misschien waren we onvoldoende terrorist-proof omdat bij het inschepen onze identiteit niet gecontroleerd is?( de accommodatievoucher was voldoende, we hoefden ons niet te legitimeren bij aan boord gaan)
Wie zal het weten? Ja, BTR, maar die zwijgen als het graf.
Als goedmakertje bieden ze ons 10% korting aan op een volgende vakantiereis via BTR. Wat een lachertje. Die korting krijg je al bij vroegboeken. Bovendien..., aan me nóóit niet dat ik ooit nog bij hun een vakantie boek!!

Sterke punten:
Crew van Lale Andersen heeft zich geweldig voor ons ingezet.
Badkamer en sanitair erg netjes.

Zwakke punten:
Zie hierboven:
Slechte communicatie door BTR.
Hebben nog niet het fatsoen om mailtjes te beantwoorden.
Komen belofte uit brochure niet na.

Ingrid Lut beveelt BTR Reizen NIET aan bij vrienden/bekenden