Reviews over Reisbureaus


    RSD Reis Rhodos

    Review over RSD Reizen

    Nooit meer.\\r\\nVeel beloven in de folder,klopt niets van.Eerste week 4 hotels,het voornaamste van de eerste week \\r\\nwas,geen toeristische bezoeken wel,het bezoeken van halve dag tapijten fabriek,halve dag juwelen \\r\\nwinkels en halve dag fabriek van lederen jassen,waar we uren lang in de bus moesten zitten om daar te\\r\\nkomen,met agressieve verkopers ze laten je niet los.\\r\\nTweede week 4 a 5 sterren hotel beloofd aan het strand.Het hotel was nog geen 1 ster waard.\\r\\nKleine kamer met zicht op vuilnisbeld,slechte matrassen,mijn vrouw 3 nachten niet kunnen slapen van de rugpijn,thuiskomst naar kinisist.Tv werkte niet.\\r\\nHet buffet trok op niets,wij betaalde dan nog voor All-in (stom)moesten onze koffie betalen aan zwembad.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Veel beloven,laat je niet overhalen.Goedkope reizen ,toch geld niet waard.

    Nooit meer met Bolderman

    Review over Bolderman

    Nooit meer Bolderman. Voor mij en drie andere (jarenlang vaste klanten van jullie) medereizigers staat vast: NOOIT MEER Bolderman!

    Eerste overnachtingshotel: matig. Tweede overnachtingshotel: super goed. Mooie kamers, vriendelijk personeel en goed eten.
    Het hotel wat aanvankelijk was geboekt voor de 6 dagen werd vlak voor aankomst omgeboekt. Ondanks de opmerkingen van de chauffeur dat we erop vooruit zouden gaan bleek dit absoluut niet. We hadden medereizigers met ervaring in het aanvankelijke hotel. Niet te vergelijken, zo slecht.

    Chauffeur: Waardeloos qua empathisch vermogen. N.a.v. de storende meldingen op de telefoons: vriendelijk gevraagd of hij de reizigers wilde attenderen om ze op stil te zetten. Hij ‘had dit verzoek nog nooit eerder gekregen en was niet van plan om er zelf iets van te zeggen'. Hij vond dat we dat zelf moesten doen. Onzes inziens onbegonnen werk om elke reiziger een voor een aan te spreken. Hierdoor is mijn vakantie als een nachtmerrie geëindigd: zeer oncomfortabele beleving gedurende de tweedaagse terugreis.

    In het hotel waren de warme buffetten praktisch koud en smakeloos. Weinig kwaliteit. Door de slechte organisatie in het restaurant lange wachttijden.

    Sterke punten
    Goedkoop

    Zwakke punten
    Reageren niet op evaluatie n.a.v. de geboekte reis.

    Perfecte rondreis door Thailan

    Review over 333Travel.nl

    333Travel heeft onze Thailand-reis onvergetelijk gemaakt. Uitstekende hotels, leuke excursies en erg flexibel. Veel dank voor alles!

    Sterke punten
    Flexibel, prima hotels, leuke activiteiten.

    Zwakke punten
    Geen.

    Fantastische reis Indonesie

    Review over 333Travel.nl

    Alles was tot in de puntjes verzorgd door 333Travel, van hotels tot vervoer. Prettige communicatie en prachtige route. Absolute aanrader!

    Sterke punten
    Goede communicatie, schitterende locaties, prima verzorging.

    Zwakke punten
    Geen.

    Magische rondreis door Marokko

    Review over 333Travel.nl

    Wat een geweldige ervaring in Marokko dankzij 333Travel! Alles was prima geregeld, prachtige Riad en excursies. Aanrader voor iedereen.

    Sterke punten
    Authentieke beleving, mooie accommodaties, goede service.

    Zwakke punten
    Geen.

    Betoverende reis Costa Rica

    Review over 333Travel.nl

    Dankzij 333Travel een fantastische reis door Costa Rica beleefd. Alles uitstekend geregeld, prachtige locaties, heerlijk gegeten, fijn contact met het team! Zeer aan te raden.

    Sterke punten
    Goede planning, prachtige plekjes, fijne begeleiding.

    Zwakke punten
    Geen.

    Super familie-reis Amerika

    Review over 333Travel.nl

    Met het gezin de reis van ons leven gemaakt in Amerika dankzij 333Travel. De route, hotels en service waren perfect. Top geregeld!

    Sterke punten
    Prima route, gezinsvriendelijk, geweldige hotels.

    Zwakke punten
    Geen.

    Geweldige rondreis Amerika met

    Review over 333Travel.nl

    Onvergetelijke reis door Amerika gemaakt met 333Travel. Alles was tot in de puntjes geregeld: van de route, uitstekende hotels tot de huurauto. Deskundig en vriendelijk contact vooraf én tijdens de reis. Echt een aanrader voor iedereen die een Amerika-reis op maat wil, wij geven 333Travel 5 sterren!

    Sterke punten
    Persoonlijke service, duidelijke reisbescheiden, perfecte hotels en auto, snel en vriendelijk contact.

    Zwakke punten
    Geen

    Turks-Cyprus, te mijden

    Review over RSD Reizen

    Reis Noord-Cyprus eind september/begin oktober 2025

    Wij bestelden de initieel goedkope en speciaal en exclusief voor Touring-leden aangeboden Cyprus-reis. Tijdens de reis ontdekten we dat diezelfde reis uitgevoerd door de Duitse touroperator RSD (Reise Service Deutchland) ook door verschillende andere bedrijven/organisaties wordt aangeboden zoals Ferm (de vroegere Boerinnenbond) Corendon, Knack, De Standaard e.a.

    We bestelden online de als “cultuur-historische” aangeboden reis met de verschillende onderdelen zoals vluchten, maaltijden, uitstappen, Nederlandstalige gids.

    Dat de vlucht met tussenstop in het Turkse Antalya wordt aangeboden verraste ons. Brussel-Ercan (op Turks-Cyprus) als eindbestemming, is niet verder vliegen dan Brussel-Antalya. De reden lees je op het internet. Ercan is een verboden luchthaven voor internationale vluchten. Enkel Turkse vliegtuigmaatschappijen mogen er landen en opstijgen. Noord Cyprus is sinds 1974 door Turkije autonoom bezet gebied dat enkel door Turkije als Turks-Cypriotische Republiek erkend wordt en door niemand anders in de wereld.

    Eens we in Zaventem aan boord van het vliegtuig zaten, werd ons koudweg mee gedeeld dat de vlucht met een uur vertraging zou vertrekken wegens problemen met de catering. We vertrokken een uur later zonder catering. Ieder kreeg een glas ongekoeld plat water en voor enkelen was er een broodje.

    In totaal zaten we 7,5 uur aan boord…. Niets gekregen, niets te koop. Een hele dag honger en dorst geleden.
    Het eerste hotel in Famagusta (Grand Sapphire City Hotel) was goed op het eten na. 3 maal quasi hetzelfde buffet als diner verveelt. Je bent aan de kust en van een stukje vis geen spoor, noch bij de talrijke koude salades, noch als hoofdgerecht. Enkel wat kippenboutjes in een sausje en de volgende dag droge kip in een broodkruimkorstje Kortom geen afwisseling, laat staan kwalitatieve gerechten.
    Na het avondeten van de eerste dag werd er door Hakan (de gids) aangedrongen om een programma voor dag 5 te bestellen. Ter plaatse 89 euro betalen in cash en zonder faktuur. Het zou iets héél speciaal worden.



    Dag 2
    Gids Hakan gaf bij de te bezoeken historische monumenten een deskundige uitleg die grosso modo overeen komt met wat je in Wikipedia ook kan lezen. Wat diepere vragen van het publiek werden beantwoord met fait divers die meestal weinig of niets met de geschiedenis van het bezochte item te maken hadden.
    In de brochure van Touring stond dat we tijdens de reis ook een ambachtelijk atelier waar handgeknoopte tapijten gemaakt worden, zouden bezoeken. Tijdens de busreis werd een ander verhaal verteld. Aangezien we een goedkope reis geboekt hadden, werd er van ons verwacht dat we in de 3 handelszaken die we zouden bezoeken toch als tegenprestatie wat zouden moeten kopen. Er werd gealludeerd dat we die mensen toch wat moesten gunnen. Deze gunfactor kwam in vele gesprekken meermaals aan bod, zodat het psychologisch gevoel gecreëerd werd dat je daar in wezen niet echt onderuit kon.

    De eerste zaak die we bezochten was geen atelier maar een reusachtig gebouw op een industrieterrein van vele duizenden vierkante meters. In een relatief kleinere ruimte werden we door een professioneel gevormde verkoper voorbereid op ons bezoek. Eens in de grote verkoopsruimte stonden +/- 15 verkopers klaar. De professionele verkoper begon zijn demo-show over de verschillende soorten tapijten en synchroon rolden enkele medetrawanten de tapijten voor ons uit. Deze manier van verkopen was echt professioneel georganiseerd met de bedoeling zo weinig mogelijk potentiële klanten te laten ontsnappen aan een aankoop. Merkwaardig waren 3 feiten:
    1. De verkopers spraken allen Nederlands (Turks/Nederlands/Vlaamse verkopers) die vaak tijdelijk het seizoen als geïmporteerde verkoper fungeerden en dan terug keerden naar hun land
    2. Potentiële klanten die maar een blijk van interesse toonden werden vaak geïsoleerd naar één van de kleinere verkoopsruimtes rond de grote zaal om ze deskundig te bewerken tot een aankoop..
    3. Een voorbeeldje dat we zelf hoorden. Een tapijt dat aangeboden werd aan 12.000 euro ging finaal aan 8.000 euro over de toonbank waarbij de naieve koper echt dacht de zaak van zijn leven gedaan te hebben.
    De komende dagen zouden we deze manier van werken ook weer ervaren in de 2 volgende handelszaken telkens op wat afgelegen industrieterreinen (juwelen en lederwaren)
    We maakten even een tijdsberekening van onze cultuur-historische reis en constateerden dat we meer dan één derde van de tijd besteed hebben aan verplicht winkelbezoek (reistijden inbegrepen)
    Over de rest van extra kosten ga ik niet in detail maar samengevat betaal je voor deze reis met veel extra’s ongeveer het dubbele van de initieel aangeboden prijs. En je hebt echt niet gezien wat je zou moeten gezien hebben in deze week.

    Sterke punten
    Gezellig gezelschap

    Zwakke punten
    Totaal niet conform het aanbod

    Perfect verzorgde reis door Ja

    Review over Dari-Java Reizen

    We hebben in 2024 met 4 personen een reis door Java gemaakt .Het was een fantastische reis, goed verzorgd, geweldige verblijven en een fijne gids. Alles was tot in de puntjes verzorgd. We overwegen volgend jaar weer een rondreis te maken waaronder o.a Bali enkele andere eilandjes.\\\\\\\\r\\\\\\\\nFantastisch Robbert Bedankt!\\\\\\\\r\\\\\\\\n

    Sterke punten
    De duidelijkheid, het programma geheel naar onze wensen

    Zwakke punten
    Geen gevonden

    Rondreis met bolderman toscane

    Review over Bolderman

    Wij hebben vanaf 2 oktober tot en met 12 oktober een rondreis gemaakt, mijn ervaring van deze reis, de chauffeur Mitchel krijg een10 als reisleider ook een 10 maar hij moet meer luisteren naar zijn reizigers daar moet hij aan werken, zijn wil is wet , maar zo werkt het niet, daar is winst te behalen voor hem, het stoot af hoe hij soms met reizigers om gaat, daar krijg hij van mij een 6 dus Mitchel als je dit leest doe er iets mee. De groep krijg van mij een dikke 10 .

    Sterke punten
    Goede chauffeurs

    Zwakke punten
    Reizen zijn goed samen gesteld, maar in de meeste hotels is het eten matig, daar is winst te behalen bolderman doe er iets aan.

    ONTGOOCHELD over Turkije-reis

    Review over RSD Reizen

    * Eerste week : veel mooie dingen gezien, maar onbegrijpelijk dat we in Pamukkale niet naar de mooie bassins konden gaan kijken. We konden alleen de bergen zien vanuit het dal. Nochtans hadden we bijna de ganse dag in de bus gezeten.
    * Hotel in Istanbul ondermaats (met moeite twee sterren waard) (ik kan u foto's laten zien van mankementen!), andere hotels van de eerste week waren wel GOED !
    * Het past niet dat de gids 20 % van de busreizigers 'slecht' noemt omdat ze opmerkingen hebben bij de opdringerige verkoopstijl in de zaken die we moeten bezoeken. Zelf hebben we een juweel gekocht, maar de druk om er een tweede bij te kopen was ongehoord !
    * De tweede week was het hotel ook ontgoochelend ! We zaten niet in het hotel zelf, maar in huisjes naast het hotel waar er zoveel als GEEN wifi was !!! Als ik buiten op de terras een boek wilde lezen moest ik het brommend geluid van de fabriek die behoort bij het hotel (en waar de was gedaan wordt) erbij nemen (Aria Claros, Ozdere) !
    * Van de 40 mensen van onze groep (en we hadden gelukkig een ZEER GOEDE groep) zijn er zeker 35 mensen ziek geweest (diarree en overgeven). We hoorden dat dit bij een Duitse groep ook zo was. Het is gemakkelijk om te zeggen dat dit door een virus kwam. Wij denken dat het aan het eten en drinken lag.
    * Excursies die je de tweede week kan maken zijn veel te duur omdat de reisleider (die niet meegaat) er een procent moet op hebben. Wij hebben dan maar zelf een aantal uitstappen geregeld, die een pak goedkoper en uitgebreider waren. Resultaat : ons vervoer mocht het terrein van het hotel niet oprijden ! Dus moesten wij op straat opstappen (gevaarlijk!).
    * Het Aria Claros hotel ligt ook volledig afgelegen waardoor je er met moeite kon gaan wandelen.
    Conclusie : we hadden er veel meer van verwacht !

    Sterke punten
    * Als je niets doet (geen uitstappen bv.) en alleen het minimum wil is het GOEDKOOP !

    Zwakke punten
    De verplichte bijwoning van verkoopzalen voor tapijten, juwelen, leder,... en de agressieve verkoopstijl.

    Noord cyprus

    Review over RSD Reizen

    In 1 woord..1 grote oplichterij
    Alles draait rond het kopen van tapijten..juwelen..leder ...zoveel mogelijk geld uit de toeristen kloppen
    Heel veel kosten niet inbegrepen
    Akelige chanterende gids
    Hele slechte vliegtuig uren

    Sterke punten
    Niets

    Fantastische vakantie

    Review over VakantieStunt.nl

    We zijn net terug van een fly drive Portugal en hebben een super vakantie gehad. Alles liep op rolletjes, hotels, vluchten en auto waren tiptop voor elkaar. De pousada’s zijn een absolute aanrader.

    Zwakke punten
    Wij zijn gewend om digitaal te boeken, waarna alle vluchten etc onmiddellijk in je app zitten. In vergelijking daarmee duurde het wat lang voor we bevestiging en reis bescheiden kregen, maar dat is bij meer reisbureaus zo…. Dat was even omschakelen, maar alles verliep keurig.

    De bovenstaande tekst klopt ni

    Review over Flow Reizen

    Er wordt geschreven:Een van de onderscheidende kenmerken van Flow Reizen is hun vermogen om flexibel en adaptief te zijn. Ze begrijpen dat de behoeften van hun klanten kunnen veranderen: ik ging altijd met veel plezier met Flow op reis totdat ik een mobiliteitsbeperking helaas waren hier toen geen Flexibiliteit en Aanpassingsvermogen meer. Want er werd gewoon gezegd,als jij niet meer mobiel bent kun je niet meer mee. Ik ben hierover zeer teleurgesteld en al helemaal omdat mijn laatste reis er ook gewoon een jonge man meeging die rolstoelafhankelijk was. Dus de kernwaarde van Flow persoonlijke aandacht klopt in deze zin ook niet,want men heeft hier nooit persoonlijk met mij over gepraat hoe ik dit überhaupt voor mij zag maar meteen gezegd dat ik niet meer mee kon door mijn mobiliteitsbeperking. Conclusie: Flow is een goede reisorganisatie,maar niet voor mensen met een mobiliteitsbeperking.

    Sterke punten
    De omgang met mensen die mobiel zijn.

    Zwakke punten
    De omgang met mensen met een mobiliteitsbeperking.

    Oplichters

    Review over Ardennes Etape

    Oplichters
    Oplichters! Als je graag je borg niet meer terug wilt boek dan hier.
    Ondanks dat ze beweren de borg vast te houden indien er schade is gemaakt en na het sluiten van het schadedossier terug te storten gebeurt dat helemaal niet.
    Ons schadedossier is namelijk opgelost en afgesloten, bewijs ervan is zelfs vanuit de verzekeraar schriftelijk gemeld inclusief dossier nummer maar je borg krijg je niet terug blijkbaar.
    Als je daarna wilt mailen naar ardenne etappe op het ticket nummer dan hebben ze het ticket al gesloten en komen je mails niet aan.
    wat een onbetrouwbare organisatie is dit. Schandalig !!!
    Ik ga verder geen dossiernummer hier vermelden, ze weten zelf wel waar dit over gaat. Bewijzen genoeg in mijn mail om deze review geldig te houden.

    Als jullie gewoon de borg terug storten nadat het dossier schriftelijk is afgerond heb je geen dossiernummer nodig jullie kunnen dit prima zelf terug vinden.

    Update: ardenne etapes heeft geprobeerd deze review te laten verwijderen door trustpilot en gerapporteerd als " illegaal of schadelijke inhoud" , trustpilot heeft besloten dat de review geldig is. Dus ipv dat ze intern gewoon zorgen dat ze de borg terug storten bij afgesloten dossiers proberen ze liever 1 ster reviews te laten verwijderen. Ook dit zegt genoeg hoe ermee omgegaan wordt dus.

    Zwakke punten
    Waardeloze organisatie

    Häaaaaaaaaaaa

    Review over FP2000.nl

    Deze menen
    Zijn niet te
    Vertrouwen natasja gaat frame bij te feedback en frank heeft oog kleden op

    Sterke punten
    Niks

    Zwakke punten
    Niks

    Bah

    Review over Ardennes Etape

    Wat een waardeloze servce.
    Wat een waardeloze service.
    We hadden een huis wat vies was. Er was veel kapot. De wc de bijvoorbeeld. De douchekraan was zo verkalking dat het water alle kanten opspoort. Het huis zat vol spinnenwebben. Een levende slak met huis onder het bed. Een kakkerlak op de slaapkamer. Beddengoed met vlekken en gele kringen. Wasmachine was beloofd maar was er niet. Vieze bekers in de kast. Zo teleurgesteld. Er was 1 ding heel fijn....de terugreis naar huis. Alles netjes gemeld bij Ardennes-etappe. Overal foto's van gemaakt. Een paar dagen later belt er iemand. Je hoeft je eigen niet druk te maken..... nou we hebben het geld nog steeds niet retour gekregen. Wat een slechte service. Terug bellen naar mij vinden ze ook moeilijk....

    Sterke punten
    Er waren ooit sterke kanten.

    Zwakke punten
    Na dit nachtje ellende in het vieze huis in Han-sur-Lesse zien wij die sterke kanten niet meer

    Raar bedrijf

    Review over LoopendVuurtje.nl

    In het verleden heb ik met veel plezier bij Loopend Vuurtje gewandeld. Toen was het nog een gezellig & leuk bedrijf, kleinschalig met hart voor de klanten. Sinds het is overgenomen, gaat het van kwaad tot erger.... Het is een onpersoonlijk en onvriendelijk bedrijf genomen waar alles draait om geld, geld en geld. En alles reizen wordt geannuleerd. Een vriending van mij heeft dit jaar 3 reizen geboekt en ze zijn alle 3 geannuleerd. Heel haar vrije uren erop afgestemd en gaat die reis weer niet door.

    Fietsvakantie slecht geregeld

    Review over ADE

    Vierdaagse fietsvakantie Friesland Elfstedentocht juli 2025.
    De geboekte accommodatie voor de tweede nacht was overboekt.We werden bij de overburen gedropt in een kamer die nog niet voor verhuur geschikt was. Er wordt door ADE niet gereageerd op klachten. Sowieso is er nauwelijks contact te krijgen en blijven vragen onbeantwoord.
    Het ontbijt bij de door ADE geboekte accomodaties was steeds vanaf 8.00 uur en ook pas een keer vanaf 9.00 uur mogelijk. Met 100 km te fietsen is dit veel te laat en niet passend bij de aangeboden reis.
    De route beschrijving was een soort onoverzichtelijk ouderwets puzzelboekje. Niet te doen als je geacht wordt 100 km per dag te fietsen. Meer iets uit de vorige eeuw. Op verzoek waren er wel GPX tracks beschikbaar.
    Wij boeken nooit meer bij deze low budget reisorganisatie.ADE koopt de reis zelf weer van VOS travel blijkbaar en halen er waarschijnlijk geld tussenuit.

    Zwakke punten
    Communicatie
    Routeboekjes

    Betaald parners niet

    Review over ADE

    ADE betaald hun partners niet, als je hier een vakantie boekt dan kan het zijn dat je last minute nog gecancelled wordt.

    eindeloos wachten op je geld!

    Review over Buro Scanbrit

    Een van de excursies in IJsland ging niet door i.v.m. het slechte weer. Eerst vier weken gewacht en na verschillende telefoontjes/mailtjes eindelijk bericht: we storten het geld (297 euro) op uw rekening. Na weer een week: nog steeds geen geld. Weer verschillende telefoontjes (elke keer 15 a 20 minuten in de wacht). Ja, het is gestort, maar het duurt even! Wat een waardeloos reisbureau Nooit zal ik nog een reis bij Buro Scanbrit boeken!

    Sterke punten
    je eindeloos met een kluitje in het riet sturen

    Zwakke punten
    zie hierboven!

    Slechte klantenservice

    Review over D-Reizen.nl

    Ik probeer al dagen mijn vakantie via D-reizen te annuleren. Hiervoor moest ik een formulier invullen. Hierop heb ik een reactie gekregen met de annuleringskosten, maar de annuleringskosten die daarop vermeld stonden klopten niet. Sindsdien probeer ik contact op te nemen, maar dat lijkt onmogelijk.

    Ik heb inmiddels al drie keer geprobeerd te bellen, telkens minimaal 30 minuten in de wachtrij gezeten, zonder enig gehoor. In totaal ben ik al ruim 2 uur bezig met bellen, maar nog steeds niemand gesproken. Daarnaast worden mijn berichten via de chat op de website volledig genegeerd.

    Het is echt frustrerend dat er nergens iemand bereikbaar is, terwijl het om serieuze bedragen gaat. Dit is geen service zoals je mag verwachten van een reisorganisatie. Voor mij geen D-reizen meer!

    Oplichters

    Review over Bas Travel

    I had one of the most horrible travel experiences in March. I paid a large amount specifically to avoid traveling in a group, yet I was placed in the Holi group against my wishes. When I called the organizer, he ignored my messages – but had time to gossip with different individuele in the group.

    The hotel was shocking. There were mice and roaches crawling on my clothes, and the bed had visible fungus. I have photos and video evidence. The toilet didn’t flush, and we had to endure three days of a terrible smell. To make it worse, we had to beg for towels, and when I finally spoke up, Sushil yelled at me. I suffer but he make it about him.

    His agency used three different phone numbers under the same name, Freud:making it very difficult to trace or hold anyone accountable. Eventually, the entire group complained. My daughter, who is a lawyer, even suggested we file a formal complaint because the situation was unacceptable.
    I paid for a custom itinerary with places I personally selected, but they insisted on taking us to locations of his own choosing. I was deeply disappointed. He promised a vegetarian meal on a boat — I received nothing. That night, I went to bed hungry and frustrated.

    He also promised white clothing for the Holi celebration — we received nothing.

    This man is a shameless liar who cheated me out of nearly €9000. There was no empathy, no responsibility, and no professionalism.

    Sterke punten
    Lies

    Zwakke punten
    Gossip, fake confrontatie, saying he is sick

    Super verzorgd en fantastisch.

    Review over Dari-Java Reizen

    Ik heb met mijn zus een rootsreis gemaakt, verzorgd door Dari Java. Vanaf begin zijn wij geweldig geïnformeerd over de zoektocht die werd verricht voorafgaand door Dari Java in Indonesië naar onze roots. Vanaf begin tot eind zijn wij erg goed begeleid, vanaf het verkrijgen van alle benodigde papieren tot het inchecken toe. Tijdens de vlucht naar de tussenstop in Doha werden we helaas geconfronteerd met de sluiting van het luchtruim in Qatar wegens bombardementen op een USA basis door Iran en moesten uitwijken naar Alanya. Maar in de chaos die vervolgens ontstond, heeft Dari Java ons middels een omboeking wederom fantastisch bijgestaan. Het hele programma in Indonesie, nadat wij in Indonesië waren aangekomen, was een werkelijke fantastische belevenis. Dan doel ik op de hartelijke gidsen van Dari Java, de gezellige kookmiddag in Bandung en niet te vergeten onze lieve hartelijke dagelijkse begeleider Yusuf die dag en nacht voor ons klaarstond en ons overal naar toe heeft gebracht. Dankzij `Dari Java is onze rootsreis veel meer geworden dan wat wij er van hadden verwacht. Dank je wel aan alle medewerkers van Dari Java. We gingen met weemoed naar huis in plaats van heimwee naar huis.

    Sterke punten
    Communicatie

    Zwakke punten
    Niet ontdekt