Vierdaagse fietsvakantie Friesland Elfstedentocht juli 2025.
De geboekte accommodatie voor de tweede nacht was overboekt.We werden bij de overburen gedropt in een kamer die nog niet voor verhuur geschikt was. Er wordt door ADE niet gereageerd op klachten. Sowieso is er nauwelijks contact te krijgen en blijven vragen onbeantwoord.
Het ontbijt bij de door ADE geboekte accomodaties was steeds vanaf 8.00 uur en ook pas een keer vanaf 9.00 uur mogelijk. Met 100 km te fietsen is dit veel te laat en niet passend bij de aangeboden reis.
De route beschrijving was een soort onoverzichtelijk ouderwets puzzelboekje. Niet te doen als je geacht wordt 100 km per dag te fietsen. Meer iets uit de vorige eeuw. Op verzoek waren er wel GPX tracks beschikbaar.
Wij boeken nooit meer bij deze low budget reisorganisatie.ADE koopt de reis zelf weer van VOS travel blijkbaar en halen er waarschijnlijk geld tussenuit.
Een van de excursies in IJsland ging niet door i.v.m. het slechte weer. Eerst vier weken gewacht en na verschillende telefoontjes/mailtjes eindelijk bericht: we storten het geld (297 euro) op uw rekening. Na weer een week: nog steeds geen geld. Weer verschillende telefoontjes (elke keer 15 a 20 minuten in de wacht). Ja, het is gestort, maar het duurt even! Wat een waardeloos reisbureau Nooit zal ik nog een reis bij Buro Scanbrit boeken!
Sterke punten je eindeloos met een kluitje in het riet sturen
Ik probeer al dagen mijn vakantie via D-reizen te annuleren. Hiervoor moest ik een formulier invullen. Hierop heb ik een reactie gekregen met de annuleringskosten, maar de annuleringskosten die daarop vermeld stonden klopten niet. Sindsdien probeer ik contact op te nemen, maar dat lijkt onmogelijk.
Ik heb inmiddels al drie keer geprobeerd te bellen, telkens minimaal 30 minuten in de wachtrij gezeten, zonder enig gehoor. In totaal ben ik al ruim 2 uur bezig met bellen, maar nog steeds niemand gesproken. Daarnaast worden mijn berichten via de chat op de website volledig genegeerd.
Het is echt frustrerend dat er nergens iemand bereikbaar is, terwijl het om serieuze bedragen gaat. Dit is geen service zoals je mag verwachten van een reisorganisatie. Voor mij geen D-reizen meer!
I had one of the most horrible travel experiences in March. I paid a large amount specifically to avoid traveling in a group, yet I was placed in the Holi group against my wishes. When I called the organizer, he ignored my messages – but had time to gossip with different individuele in the group.
The hotel was shocking. There were mice and roaches crawling on my clothes, and the bed had visible fungus. I have photos and video evidence. The toilet didn’t flush, and we had to endure three days of a terrible smell. To make it worse, we had to beg for towels, and when I finally spoke up, Sushil yelled at me. I suffer but he make it about him.
His agency used three different phone numbers under the same name, Freud:making it very difficult to trace or hold anyone accountable. Eventually, the entire group complained. My daughter, who is a lawyer, even suggested we file a formal complaint because the situation was unacceptable.
I paid for a custom itinerary with places I personally selected, but they insisted on taking us to locations of his own choosing. I was deeply disappointed. He promised a vegetarian meal on a boat — I received nothing. That night, I went to bed hungry and frustrated.
He also promised white clothing for the Holi celebration — we received nothing.
This man is a shameless liar who cheated me out of nearly €9000. There was no empathy, no responsibility, and no professionalism.
Sterke punten Lies
Zwakke punten Gossip, fake confrontatie, saying he is sick
Ik heb met mijn zus een rootsreis gemaakt, verzorgd door Dari Java. Vanaf begin zijn wij geweldig geïnformeerd over de zoektocht die werd verricht voorafgaand door Dari Java in Indonesië naar onze roots. Vanaf begin tot eind zijn wij erg goed begeleid, vanaf het verkrijgen van alle benodigde papieren tot het inchecken toe. Tijdens de vlucht naar de tussenstop in Doha werden we helaas geconfronteerd met de sluiting van het luchtruim in Qatar wegens bombardementen op een USA basis door Iran en moesten uitwijken naar Alanya. Maar in de chaos die vervolgens ontstond, heeft Dari Java ons middels een omboeking wederom fantastisch bijgestaan. Het hele programma in Indonesie, nadat wij in Indonesië waren aangekomen, was een werkelijke fantastische belevenis. Dan doel ik op de hartelijke gidsen van Dari Java, de gezellige kookmiddag in Bandung en niet te vergeten onze lieve hartelijke dagelijkse begeleider Yusuf die dag en nacht voor ons klaarstond en ons overal naar toe heeft gebracht. Dankzij `Dari Java is onze rootsreis veel meer geworden dan wat wij er van hadden verwacht. Dank je wel aan alle medewerkers van Dari Java. We gingen met weemoed naar huis in plaats van heimwee naar huis.
Rent-a-Tent heeft onze boeking 1,5 maand voor aankomst geannuleerd en alleen hele slechte alternatieven aangeboden. Ook bieden ze geen vergoeding voor extra kosten voor een andere vakantie.
Zeer slechte organisatie.
Hun boekingsvoorwaarden zijn heel slecht en allemaal in het nadeel van de klant.
LET GOED OP!!!
We hebben een last minute cruise geboekt met een vlucht van Amsterdam naar Barcelona. Tot onze grote schrik kwamen we erachter toen we een Park, Sleep, Fly arrangement wilden boeken dat de NAVO top net op onze vluchtdatum is en dat Amsterdam bereiken vanuit Limburg bijna onmogelijk is. Nicole van CenO Cruises heeft direct en vlucht geregeld vanuit Dusseldorf ondanks dat we alles al bevestigd hadden. Wat een service.
Sterke punten Direct bereikbaar, vaste contact persoon, meedenken aan een oplossing.
Een fantastische vakantie gehad. We waren voor het eerst in India en hadden onze ouders meegenomen. Iedereen was zeer tevreden. Mooie hotels. Geweldige chauffeur.
Sterke punten Denkt mee bij het organiseren van een reis.
Een fantastische vakantie gehad. We waren voor het eerst in India en hadden onze ouders meegenomen. \\r\\nIedereen was zeer tevreden. Mooie hotels. Geweldige chauffeur.
Sterke punten Denkt mee bij het organiseren van een reis.
Voorgestelde reizen zijn niet boekbaar, nemen geen aktie en geen verantwoordelijkheid,
Bereikbaarheid is zeer slecht.
Door toedoen van de handelingswijze van deze firma kan onze vakantie niet doorgaan en worden we gedwongen na aan het lijntje te zijn gehouden om alsnog een passende vakantie te vinden.
score 0 op 100
Sterke punten geen
Zwakke punten slechte communicatie, slecht bereikbaar
niet reageren, te laat reageren,
niet klantgericht
veel smoesjes
nemen geen eigenaaschap
schepen je af met een slecht alternatief / voorstel dat uberhaupt nodig lijkt te zijn vanwege dit buro
1) Het doorgeven van verkeerde informatie door RSD
2 weken voor vertrek neem ik contact op met RSD met de vraag in welke 2 hotels we gaan logeren. Het antwoord was dat wij in twee 5 * hotels gingen verblijven: Salamis Bay Conti Resort en Vuni Palace Hotel. Bij het opzoeken van deze hotels was ik blij verrast! Bij aankomst in Cyprus bleken het twee 4 * hotels te zijn. Het 1 ste hotel was een stadshotel (geen zwembad, eentonig eten): Novel Centre Point Hotel. Het 2 e hotel vernamen we de naam als we er aan de receptie stonden.... In de reisbrochure staat inderdaad vermeld: 4 en 5 sterren hotels, maar dan had ik graag de juiste info aan de telefoon gekregen.
In de reisinformatie spreekt RSD ervan dat er bij aankomst in het land er kosteloos een bezoekersvisum wordt overhandigd: daar is niets van aan.
2) het verkeerdelijk en positiever voorstellen van de reis in de brochure
Verschillende keren staat er in de brochure "inkom inbegrepen". Dit insinueert dat RSD de inkom voor u betaalt. Dit is echter niet het geval omdat er op sommige plaatsen gewoonweg geen inkom te betalen is. (Osmaanse Karavanserai in Nicosia, het klooster st Andreas, kerk Agios Afksentios, st Nicolas Kathedraal). Het wordt ook positiever voorgesteld dan het in werkelijkheid is. Bv: "Dan gaan we te voet verder over de 'grens' (in Nicosia)". In de realiteit zegt de gids dat we dat kunnen doen op eigen houtje in onze vrije tijd ... Ander vb: " de rustige wandeling bij de Golden Beach". In werkelijkheid kregen wij 20 min om om en weer te stappen van bus naar strand en er te vertoeven..... "De St Nicolaskathedraal": op eigen houtje gedaan ... We "wandelen tussen cipressenbomen": fel overdreven.... Men krijgt ook de indruk, door geabonneerd te zijn op bepaalde magazines een voordeligere prijs te bekomen, dit is niet zo.
3) de gids
Zeker en vast een topgids inzake geschiedenis en het geven van volledige info omtrent de bezoeken. Maar deze persoon is enorm zelfingenomen en enorm manipulatief. Wij voelden ons gebrainwasht. Vanaf de eerste dag wist hij ons met aandrang te zeggen dat wij zoveel mogelijk moesten verbruiken. "Wij waren er immers niet op 'vakantie' maar op 'reis'. Dit hield, volgens hem in, dat wij "een gans jaar gespaard hadden voor deze reis en dat wij dit nu moesten uitgeven". Enorme nadruk werd gelegd waar we zonder kosten cash geld konden afhalen. Voor we de verplichte winkels deden (tapijten, juwelen, leder) kregen wij op de bus een ganse preek. Naast het feit dat je hier bijna een dag mee verliest, voelden we ons opnieuw gebrainwasht. Na het 1e bezoek zei hij ontgoocheld te zijn over ons: we hadden niet genoeg gekocht. We voelden ons schuldig. In de juwelenwinkel werden wij verwelkomd door zijn zus en 20 verkopers voor een bus van 40 mensen. Wij wisten wel dat deze zaken, zoals in zovele landen en bij zoveel reisorganisaties, een onderdeel uitmaken van het programma. Wij weten ook dat je niet kan gedwongen worden iets te kopen... Maar de houding van de gids Hakan was wel buiten proporties. Nog een luidruchtige uitspraak van hem bij een kraampje van een lokale verkoper: "Hebben wij het nodig? NEEN. Gunnen we het hem? JA..." Van lichte dwang gesproken ...
Ook heeft hij op de bus, we waren op weg naar het 2 e hotel, erg langdurig over zijn persoonlijke besnijdenis gesproken. Echt genant. Het is een evidentie dat hij toelichting geeft over de gebruiken van de Islam maar dit was er ver over. Het gaf ons een zeer ongemakkelijk gevoel. Liever had ik in de bus geweten door welk gebergte we reden enz. of ons simpelweg meedelen wat de naam van ons 2 e hotel was en wat de faciliteiten er waren ... Hij was ook leugenachtig. Voor een bijkomende uitstap (85 euro) op een vrije dag hadden wij gemeld niet mee te gaan. We hielden liever een dag rust. Hij vond dit totaal niet kunnen, wij waren de enigen zei hij, de ganse bus ging mee. Op de dag zelf zagen wij nog verschillende mensen in het hotel die niet meewaren op deze uitstap....
Dus hebben we een goede reis gehad? De bezienswaardigheden (gedurende 4 dagen, waarvan bijna 1 dag de verplichte winkels) en het 2 e hotel (Oscar Resort Hotel voor 2 dagen) waren op zich wel de moeite waard maar als we het voorgaande erbijnemen bezorgt ons dat toch een bittere nasmaak. Neem daarbij de slechte vluchturen waarbij men 2 volledige dagen verliest... Maar het is inderdaad een goedkope reis, best dus de verwachtingen niet te hoog leggen.
Sterke punten De uitstappen op zich waren goed georganiseerd.
Bij RSD reizen is men vriendelijk aan de telefoon.
Rondreis Istanbul/Egische sche zee. De eerste week over het algemeen prima. Sommige hotels vielen een beetje tegen en waren gedateerd. Gids was prima ! De 2e week strand in kusadasi, bleek een tegenvaller daar het hotel 45 minuten van kusadasi lag. Bovenop een heuvel en tegenvallende kamers. 4 dagen koud water en geen schone handdoeken. Met oudere mensen werd geen rekening gehouden en 88/89jarigen werden bovenop een heuvel gesitueerd op de derde verdieping (geen lift) en dan moesten zij ook nog 25 tredes op naar boven. Naar het strand ook weer vele trappen naar beneden en dus ook weer terug. Wij liepen elke dag meer dan 30 verdiepingen op het park om overal te komen. Voor mensen die met Rsd reizen (overwegend ouderen) zeer ongeschikt. De belofte van het reisprogramma “strandvakantie in Kusadasi” , is dus niet voldaan. Schandalig. All inclusief waarvoor men flink bijbetaalt is niet all inclusief. op het strand kost alles geld en vers sap moet betaald worden. Kortom beloftes zijn niet waargemaakt.
2020 hebben wij met Djed een mooie reis door Egypte gemaakt. Uitstekende hotels goede gidsen en goed programma. Helaas bij terugkeer naar Nederland begon de ellende met lokdowns etc etc ben er niet meer aam toegekomen om een positieve recentie te schrijven. Zag toevallig vandaag de reispapieren van die rondreis liggen. En keek nog ons naar Djed reizen wat voor programma er nog is voor een andere reis doir Egypte. Zag dat er niet veel reviews stonden terwijl het een goede vertrouwde organisatie is,
Organisatie liet voor 5 kg extra bij binnenlandse vlucht in Nederland 100 euro betalen terwijl dat in India zelf 15 euro voor 5 kg extra bagage. Het voorgespiegelde reisprogramma klopte ook niet. Er werd vermeld over Holiviering maar ter plekke werd er niks gevierd. Verder werd wij gebracht naar een hotel waar niets bekend was over onze komst en wij weer moesten vertrekken naar een hotel. Met hartpatiënten en andere mensen met gezondheidsproblemen werd er totaal geen rekening gehouden. De reisleider kon geen onderscheid maken tussen mensen die een hartoperatie hadden gehad en met mensen due een stent hadden gehad. Of mensen met heup-, knie- of rugoperatie. Voor het boeken was totaal niet aangeven dat de reis niet geschikt was voor dergelijke mensen. Voor het boeken werd door de organisatie aangegeven dat er rekening mee zou worden gehouden. Helaas is dit niet gebeurd. Ik kreeg gewoon kamers die ver waren van alle voorzieningen. Waarbij ik ver moest lopen en met koffers moest sjouwen. Ik ben blijdat ik het gered heb om weer thuis te zijn. De reisleider heeft totaal geen gevoel voor anderen. Zij kan ookniet tegen kritiek. Is erg klant onvriendelijk.
Sterke punten Geen
Zwakke punten Onbetrouwbaar, niet openstaan voor kritiek
Voor reisboeking Ayurvedica Travel geïnformeerd over lichamelijke gesteldheid. Gevraagd om daar rekening mee te houden. Vanuit Ayurvedica niet aangegeven dat de tour niet geschikt zou zijn voor mensen met lichamelijke klachten. Vanuit gaande dat er rekening zal worden gehouden door de organisatie meegegaan.
Aangekomen op de plaats van bestemming werd er helemaal.geen rekening gehouden met reizigers die lichamelijke klachten hadden.
Aan de eigen familieleden goede vrienden van Ayurvedica Travel werden mooie kamers die dichtbij alle voorzieningen waren.
Anderen die geen familie of goede vrienden waren - en die slechte lichamelijke condities hadden - aan die werden kamers gegeven die ver van alle voorzieningen waren.
In de tourbus mochten families en goed vrienden voorin zitten en de anderen achterin in de bus.
Feedback werd niet geaccepteerd.
Klantvriendelijkheid is het te zoeken bij Ayurvedica Travel.
Inlevingsvermogenm in de situatie van een ander is ver het te zoeken. Zo werd er door Ayurvedica Travel opgemerkt dat er geen rekening kan worden gehouden met iemand die een heup- of knieoperatie heeft gehad.
Door Ayurvedica Travel was dit niet op de website vermeld of gezegd tijdens het boeken van de reis.
Sterke punten Goed terug gekomen thuis
Zwakke punten Geen inlevingsvermogen, niet open staan voor feedback, voortrekken van eigen familie en vrienden, binnenlandse vluchten i.p.v. bus, 1 overnachting op 1 plek
BOEK HIER NIET JE TICKETS. MALAFIDE ORGANISATIE
Boeking naar Zwitserland via Vliegtickets.nl. gedaan via Swiss air.
Komen bij de incheckbalie en blijkt dat deze vluchten helemaal niet bestaan en er niet voor onze vlucht geboekt was!!! Malafide organisatie dus.
We hebben nieuwe tickets ter plaatse moeten boeken.
Bij navraag vliegtickets schuiven ze de schuld op Swiss air en pakken geen verantwoordelijkheid op.
Dus boek hier niet, je staat in je hemd als je moet vliegen. DIKKE PLUIM VOOR SWISSAIR!!! Die hebben ons echt uit de brand geholpen. Daar kan Vliegtickets een voorbeeld aan nemen.
Sterke punten GEEN
Zwakke punten Geen contact mogelijk in nood gevallen, geeft geen gehoor.
Schuift schuld op Swiss air terwijl het hun fout was.
Dit reisbureau biedt geen enkele service aan oudere reizigers. Je gaat juist naar een reisbureau voor advies en ontzorging, maar dat ontbreekt hier volledig.
Gaat er iets mis? Verwacht geen hulp, alleen een grote mond. Klachten worden genegeerd. Wil je echt advies en service? Kies dan een professioneel reisbureau!
Dit reisbureau biedt totaal geen service aan oudere reizigers. In een tijd waarin je eenvoudig zelf je reis kunt samenstellen, ga je juist naar een reisbureau voor deskundig advies en ontzorging. Verwacht dat hier niet!
Op het moment dat er iets misgaat, hoef je geen hulp te verwachten. In plaats van een oplossing krijg je een grote mond. Achteraf een klacht indienen of een toelichting geven op je ervaringen? Verspilde moeite, want er wordt simpelweg niets mee gedaan.
Als je op zoek bent naar echt advies en een reisbureau dat je ontzorgt, kies dan voor een professionele reisadviseur. Hier ben je aan het verkeerde adres!
Wij hebben onze reservering noodgedwongen moeten annuleren, dit konden we al meteen binnen een week doen. Het terugkrijgen van de aanbetaling lijkt een verloren zaak. We hebben bij het boeken een annuleringsverzekering afgesloten. Je moet alleen zelf achter alles aanbellen. Slecht bereikbaar is een ding, alle paparassen tot een huisarts verklaring aan toe om 'kans' te maken op onze aanbetaling. Slechte zaak dus! Om deze redenen zullen wij in de toekomst dus niet meer bij Ardenne Etappe reserveren. Geen aanbeveling. Ook als je niet snel een annuleringsverzerking moet gebruiken is het bedrijf slecht bereikbaar en staat niet open om mee te denken. Een medewerker zei: "je kunt alleen een email formulier invullen, wij kunnen aan de telefoon niet helpen".
Zwakke punten slecht bereikbaar
geen duidelijkheid over je aanbetaling
Zeer slechte en klantonvriendelijke reisorganisatie die wij dan ook de "Koude Douche Prijs Rechtswinkel, Bernheze, maart 2025" hebben uitgereikt.
Reisleidster van Bolderman zeer onbeschoft en agressief naar een klant. Nadat deze haar klachten - over een 'hotel' in de buurt van Rome - tegenover deze reisleidster had geuit schreeuwde deze reisleidster tegen haar: "
“jij met je K*NKER-OPMERKINGEN / K*NKER-SMOESJES!!”
Lees onze site over de Koude Douche Prijs.
Rechtswinkel Bernheze.
mr. Mart Kievits
vrijwilliger - rechtshulpverlener.
Sterke punten Niet kunnen ontdekken.
Zwakke punten Vrijwel alles, met name de reisleidster, zeer onbeschaafd en onbeschoft.
Fietsvakantie slecht geregeld
Review over ADEVierdaagse fietsvakantie Friesland Elfstedentocht juli 2025.
De geboekte accommodatie voor de tweede nacht was overboekt.We werden bij de overburen gedropt in een kamer die nog niet voor verhuur geschikt was. Er wordt door ADE niet gereageerd op klachten. Sowieso is er nauwelijks contact te krijgen en blijven vragen onbeantwoord.
Het ontbijt bij de door ADE geboekte accomodaties was steeds vanaf 8.00 uur en ook pas een keer vanaf 9.00 uur mogelijk. Met 100 km te fietsen is dit veel te laat en niet passend bij de aangeboden reis.
De route beschrijving was een soort onoverzichtelijk ouderwets puzzelboekje. Niet te doen als je geacht wordt 100 km per dag te fietsen. Meer iets uit de vorige eeuw. Op verzoek waren er wel GPX tracks beschikbaar.
Wij boeken nooit meer bij deze low budget reisorganisatie.ADE koopt de reis zelf weer van VOS travel blijkbaar en halen er waarschijnlijk geld tussenuit.
Zwakke punten
Communicatie
Routeboekjes
Betaald parners niet
Review over ADEADE betaald hun partners niet, als je hier een vakantie boekt dan kan het zijn dat je last minute nog gecancelled wordt.
eindeloos wachten op je geld!
Review over Buro ScanbritEen van de excursies in IJsland ging niet door i.v.m. het slechte weer. Eerst vier weken gewacht en na verschillende telefoontjes/mailtjes eindelijk bericht: we storten het geld (297 euro) op uw rekening. Na weer een week: nog steeds geen geld. Weer verschillende telefoontjes (elke keer 15 a 20 minuten in de wacht). Ja, het is gestort, maar het duurt even! Wat een waardeloos reisbureau Nooit zal ik nog een reis bij Buro Scanbrit boeken!
Sterke punten
je eindeloos met een kluitje in het riet sturen
Zwakke punten
zie hierboven!
Slechte klantenservice
Review over D-Reizen.nlIk probeer al dagen mijn vakantie via D-reizen te annuleren. Hiervoor moest ik een formulier invullen. Hierop heb ik een reactie gekregen met de annuleringskosten, maar de annuleringskosten die daarop vermeld stonden klopten niet. Sindsdien probeer ik contact op te nemen, maar dat lijkt onmogelijk.
Ik heb inmiddels al drie keer geprobeerd te bellen, telkens minimaal 30 minuten in de wachtrij gezeten, zonder enig gehoor. In totaal ben ik al ruim 2 uur bezig met bellen, maar nog steeds niemand gesproken. Daarnaast worden mijn berichten via de chat op de website volledig genegeerd.
Het is echt frustrerend dat er nergens iemand bereikbaar is, terwijl het om serieuze bedragen gaat. Dit is geen service zoals je mag verwachten van een reisorganisatie. Voor mij geen D-reizen meer!
Oplichters
Review over Bas TravelI had one of the most horrible travel experiences in March. I paid a large amount specifically to avoid traveling in a group, yet I was placed in the Holi group against my wishes. When I called the organizer, he ignored my messages – but had time to gossip with different individuele in the group.
The hotel was shocking. There were mice and roaches crawling on my clothes, and the bed had visible fungus. I have photos and video evidence. The toilet didn’t flush, and we had to endure three days of a terrible smell. To make it worse, we had to beg for towels, and when I finally spoke up, Sushil yelled at me. I suffer but he make it about him.
His agency used three different phone numbers under the same name, Freud:making it very difficult to trace or hold anyone accountable. Eventually, the entire group complained. My daughter, who is a lawyer, even suggested we file a formal complaint because the situation was unacceptable.
I paid for a custom itinerary with places I personally selected, but they insisted on taking us to locations of his own choosing. I was deeply disappointed. He promised a vegetarian meal on a boat — I received nothing. That night, I went to bed hungry and frustrated.
He also promised white clothing for the Holi celebration — we received nothing.
This man is a shameless liar who cheated me out of nearly €9000. There was no empathy, no responsibility, and no professionalism.
Sterke punten
Lies
Zwakke punten
Gossip, fake confrontatie, saying he is sick
Super verzorgd en fantastisch.
Review over Dari-Java ReizenIk heb met mijn zus een rootsreis gemaakt, verzorgd door Dari Java. Vanaf begin zijn wij geweldig geïnformeerd over de zoektocht die werd verricht voorafgaand door Dari Java in Indonesië naar onze roots. Vanaf begin tot eind zijn wij erg goed begeleid, vanaf het verkrijgen van alle benodigde papieren tot het inchecken toe. Tijdens de vlucht naar de tussenstop in Doha werden we helaas geconfronteerd met de sluiting van het luchtruim in Qatar wegens bombardementen op een USA basis door Iran en moesten uitwijken naar Alanya. Maar in de chaos die vervolgens ontstond, heeft Dari Java ons middels een omboeking wederom fantastisch bijgestaan. Het hele programma in Indonesie, nadat wij in Indonesië waren aangekomen, was een werkelijke fantastische belevenis. Dan doel ik op de hartelijke gidsen van Dari Java, de gezellige kookmiddag in Bandung en niet te vergeten onze lieve hartelijke dagelijkse begeleider Yusuf die dag en nacht voor ons klaarstond en ons overal naar toe heeft gebracht. Dankzij `Dari Java is onze rootsreis veel meer geworden dan wat wij er van hadden verwacht. Dank je wel aan alle medewerkers van Dari Java. We gingen met weemoed naar huis in plaats van heimwee naar huis.
Sterke punten
Communicatie
Zwakke punten
Niet ontdekt
Häaaaaaaaaaaa
Review over FP2000.nlO
Kijk uit!!! Tent geannuleerd
Review over Rent a TentRent-a-Tent heeft onze boeking 1,5 maand voor aankomst geannuleerd en alleen hele slechte alternatieven aangeboden. Ook bieden ze geen vergoeding voor extra kosten voor een andere vakantie.
Zeer slechte organisatie.
Hun boekingsvoorwaarden zijn heel slecht en allemaal in het nadeel van de klant.
LET GOED OP!!!
Sterke punten
geen
Zwakke punten
Slechte voorwaarden voor de klant.
Mallorca Alcudia
Review over DismaSuper goed geholpen van A tot Z. Zeer goede Tui App.
Sterke punten
Klantvriendelijk,nemen de tijd voor jou en kijken welke reis bij jou past
Meer dan perfect
Review over C&O TravelWe hebben een last minute cruise geboekt met een vlucht van Amsterdam naar Barcelona. Tot onze grote schrik kwamen we erachter toen we een Park, Sleep, Fly arrangement wilden boeken dat de NAVO top net op onze vluchtdatum is en dat Amsterdam bereiken vanuit Limburg bijna onmogelijk is. Nicole van CenO Cruises heeft direct en vlucht geregeld vanuit Dusseldorf ondanks dat we alles al bevestigd hadden. Wat een service.
Sterke punten
Direct bereikbaar, vaste contact persoon, meedenken aan een oplossing.
Zwakke punten
Geen
Mijn eerste Cruise
Review over Ayurvedica TravelNa mijn eerste Cruise, zou ik alleen maar willen Cruisen. Dat is echt vakantie vieren.
Sterke punten
Veel persoonlijke aandacht
Zwakke punten
De bus was te laat
Geweldig om Japan te zien
Review over Ayurvedica TravelZij hebben altijd mooie reizen. Ik was mee naar Japan en het was een geweldige ervaring.
Sterke punten
Mooie unieke bestemmingen
Zwakke punten
soms zijn de groepen wel heel groot.
Veel gezien in India
Review over Ayurvedica TravelEen fantastische vakantie gehad. We waren voor het eerst in India en hadden onze ouders meegenomen. Iedereen was zeer tevreden. Mooie hotels. Geweldige chauffeur.
Sterke punten
Denkt mee bij het organiseren van een reis.
Zwakke punten
Geen
Veel gezien in India
Review over Ayurvedica TravelEen fantastische vakantie gehad. We waren voor het eerst in India en hadden onze ouders meegenomen. \\r\\nIedereen was zeer tevreden. Mooie hotels. Geweldige chauffeur.
Sterke punten
Denkt mee bij het organiseren van een reis.
Zwakke punten
Geen
Slechtste buro ooit meegemaakt
Review over Buro ScanbritVoorgestelde reizen zijn niet boekbaar, nemen geen aktie en geen verantwoordelijkheid,
Bereikbaarheid is zeer slecht.
Door toedoen van de handelingswijze van deze firma kan onze vakantie niet doorgaan en worden we gedwongen na aan het lijntje te zijn gehouden om alsnog een passende vakantie te vinden.
score 0 op 100
Sterke punten
geen
Zwakke punten
slechte communicatie, slecht bereikbaar
niet reageren, te laat reageren,
niet klantgericht
veel smoesjes
nemen geen eigenaaschap
schepen je af met een slecht alternatief / voorstel dat uberhaupt nodig lijkt te zijn vanwege dit buro
cultuurhistorische reis Cyprus
Review over RSD Reizen1) Het doorgeven van verkeerde informatie door RSD
2 weken voor vertrek neem ik contact op met RSD met de vraag in welke 2 hotels we gaan logeren. Het antwoord was dat wij in twee 5 * hotels gingen verblijven: Salamis Bay Conti Resort en Vuni Palace Hotel. Bij het opzoeken van deze hotels was ik blij verrast! Bij aankomst in Cyprus bleken het twee 4 * hotels te zijn. Het 1 ste hotel was een stadshotel (geen zwembad, eentonig eten): Novel Centre Point Hotel. Het 2 e hotel vernamen we de naam als we er aan de receptie stonden.... In de reisbrochure staat inderdaad vermeld: 4 en 5 sterren hotels, maar dan had ik graag de juiste info aan de telefoon gekregen.
In de reisinformatie spreekt RSD ervan dat er bij aankomst in het land er kosteloos een bezoekersvisum wordt overhandigd: daar is niets van aan.
2) het verkeerdelijk en positiever voorstellen van de reis in de brochure
Verschillende keren staat er in de brochure "inkom inbegrepen". Dit insinueert dat RSD de inkom voor u betaalt. Dit is echter niet het geval omdat er op sommige plaatsen gewoonweg geen inkom te betalen is. (Osmaanse Karavanserai in Nicosia, het klooster st Andreas, kerk Agios Afksentios, st Nicolas Kathedraal). Het wordt ook positiever voorgesteld dan het in werkelijkheid is. Bv: "Dan gaan we te voet verder over de 'grens' (in Nicosia)". In de realiteit zegt de gids dat we dat kunnen doen op eigen houtje in onze vrije tijd ... Ander vb: " de rustige wandeling bij de Golden Beach". In werkelijkheid kregen wij 20 min om om en weer te stappen van bus naar strand en er te vertoeven..... "De St Nicolaskathedraal": op eigen houtje gedaan ... We "wandelen tussen cipressenbomen": fel overdreven.... Men krijgt ook de indruk, door geabonneerd te zijn op bepaalde magazines een voordeligere prijs te bekomen, dit is niet zo.
3) de gids
Zeker en vast een topgids inzake geschiedenis en het geven van volledige info omtrent de bezoeken. Maar deze persoon is enorm zelfingenomen en enorm manipulatief. Wij voelden ons gebrainwasht. Vanaf de eerste dag wist hij ons met aandrang te zeggen dat wij zoveel mogelijk moesten verbruiken. "Wij waren er immers niet op 'vakantie' maar op 'reis'. Dit hield, volgens hem in, dat wij "een gans jaar gespaard hadden voor deze reis en dat wij dit nu moesten uitgeven". Enorme nadruk werd gelegd waar we zonder kosten cash geld konden afhalen. Voor we de verplichte winkels deden (tapijten, juwelen, leder) kregen wij op de bus een ganse preek. Naast het feit dat je hier bijna een dag mee verliest, voelden we ons opnieuw gebrainwasht. Na het 1e bezoek zei hij ontgoocheld te zijn over ons: we hadden niet genoeg gekocht. We voelden ons schuldig. In de juwelenwinkel werden wij verwelkomd door zijn zus en 20 verkopers voor een bus van 40 mensen. Wij wisten wel dat deze zaken, zoals in zovele landen en bij zoveel reisorganisaties, een onderdeel uitmaken van het programma. Wij weten ook dat je niet kan gedwongen worden iets te kopen... Maar de houding van de gids Hakan was wel buiten proporties. Nog een luidruchtige uitspraak van hem bij een kraampje van een lokale verkoper: "Hebben wij het nodig? NEEN. Gunnen we het hem? JA..." Van lichte dwang gesproken ...
Ook heeft hij op de bus, we waren op weg naar het 2 e hotel, erg langdurig over zijn persoonlijke besnijdenis gesproken. Echt genant. Het is een evidentie dat hij toelichting geeft over de gebruiken van de Islam maar dit was er ver over. Het gaf ons een zeer ongemakkelijk gevoel. Liever had ik in de bus geweten door welk gebergte we reden enz. of ons simpelweg meedelen wat de naam van ons 2 e hotel was en wat de faciliteiten er waren ... Hij was ook leugenachtig. Voor een bijkomende uitstap (85 euro) op een vrije dag hadden wij gemeld niet mee te gaan. We hielden liever een dag rust. Hij vond dit totaal niet kunnen, wij waren de enigen zei hij, de ganse bus ging mee. Op de dag zelf zagen wij nog verschillende mensen in het hotel die niet meewaren op deze uitstap....
Dus hebben we een goede reis gehad? De bezienswaardigheden (gedurende 4 dagen, waarvan bijna 1 dag de verplichte winkels) en het 2 e hotel (Oscar Resort Hotel voor 2 dagen) waren op zich wel de moeite waard maar als we het voorgaande erbijnemen bezorgt ons dat toch een bittere nasmaak. Neem daarbij de slechte vluchturen waarbij men 2 volledige dagen verliest... Maar het is inderdaad een goedkope reis, best dus de verwachtingen niet te hoog leggen.
Sterke punten
De uitstappen op zich waren goed georganiseerd.
Bij RSD reizen is men vriendelijk aan de telefoon.
Zwakke punten
Zie mijn review.
Niet alle beloftes komen uit
Review over RSD ReizenRondreis Istanbul/Egische sche zee. De eerste week over het algemeen prima. Sommige hotels vielen een beetje tegen en waren gedateerd. Gids was prima ! De 2e week strand in kusadasi, bleek een tegenvaller daar het hotel 45 minuten van kusadasi lag. Bovenop een heuvel en tegenvallende kamers. 4 dagen koud water en geen schone handdoeken. Met oudere mensen werd geen rekening gehouden en 88/89jarigen werden bovenop een heuvel gesitueerd op de derde verdieping (geen lift) en dan moesten zij ook nog 25 tredes op naar boven. Naar het strand ook weer vele trappen naar beneden en dus ook weer terug. Wij liepen elke dag meer dan 30 verdiepingen op het park om overal te komen. Voor mensen die met Rsd reizen (overwegend ouderen) zeer ongeschikt. De belofte van het reisprogramma “strandvakantie in Kusadasi” , is dus niet voldaan. Schandalig. All inclusief waarvoor men flink bijbetaalt is niet all inclusief. op het strand kost alles geld en vers sap moet betaald worden. Kortom beloftes zijn niet waargemaakt.
prima verzorgde reis
Review over Djed Reizen2020 hebben wij met Djed een mooie reis door Egypte gemaakt. Uitstekende hotels goede gidsen en goed programma. Helaas bij terugkeer naar Nederland begon de ellende met lokdowns etc etc ben er niet meer aam toegekomen om een positieve recentie te schrijven. Zag toevallig vandaag de reispapieren van die rondreis liggen. En keek nog ons naar Djed reizen wat voor programma er nog is voor een andere reis doir Egypte. Zag dat er niet veel reviews stonden terwijl het een goede vertrouwde organisatie is,
Sterke punten
Vertrouwde organisatie
Zwakke punten
Geen
Slechte ervaring organisatie
Review over Ayurvedica TravelOrganisatie liet voor 5 kg extra bij binnenlandse vlucht in Nederland 100 euro betalen terwijl dat in India zelf 15 euro voor 5 kg extra bagage. Het voorgespiegelde reisprogramma klopte ook niet. Er werd vermeld over Holiviering maar ter plekke werd er niks gevierd. Verder werd wij gebracht naar een hotel waar niets bekend was over onze komst en wij weer moesten vertrekken naar een hotel. Met hartpatiënten en andere mensen met gezondheidsproblemen werd er totaal geen rekening gehouden. De reisleider kon geen onderscheid maken tussen mensen die een hartoperatie hadden gehad en met mensen due een stent hadden gehad. Of mensen met heup-, knie- of rugoperatie. Voor het boeken was totaal niet aangeven dat de reis niet geschikt was voor dergelijke mensen. Voor het boeken werd door de organisatie aangegeven dat er rekening mee zou worden gehouden. Helaas is dit niet gebeurd. Ik kreeg gewoon kamers die ver waren van alle voorzieningen. Waarbij ik ver moest lopen en met koffers moest sjouwen. Ik ben blijdat ik het gered heb om weer thuis te zijn. De reisleider heeft totaal geen gevoel voor anderen. Zij kan ookniet tegen kritiek. Is erg klant onvriendelijk.
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Onbetrouwbaar, niet openstaan voor kritiek
Slechte informatie
Review over Ayurvedica TravelVoor reisboeking Ayurvedica Travel geïnformeerd over lichamelijke gesteldheid. Gevraagd om daar rekening mee te houden. Vanuit Ayurvedica niet aangegeven dat de tour niet geschikt zou zijn voor mensen met lichamelijke klachten. Vanuit gaande dat er rekening zal worden gehouden door de organisatie meegegaan.
Aangekomen op de plaats van bestemming werd er helemaal.geen rekening gehouden met reizigers die lichamelijke klachten hadden.
Aan de eigen familieleden goede vrienden van Ayurvedica Travel werden mooie kamers die dichtbij alle voorzieningen waren.
Anderen die geen familie of goede vrienden waren - en die slechte lichamelijke condities hadden - aan die werden kamers gegeven die ver van alle voorzieningen waren.
In de tourbus mochten families en goed vrienden voorin zitten en de anderen achterin in de bus.
Feedback werd niet geaccepteerd.
Klantvriendelijkheid is het te zoeken bij Ayurvedica Travel.
Inlevingsvermogenm in de situatie van een ander is ver het te zoeken. Zo werd er door Ayurvedica Travel opgemerkt dat er geen rekening kan worden gehouden met iemand die een heup- of knieoperatie heeft gehad.
Door Ayurvedica Travel was dit niet op de website vermeld of gezegd tijdens het boeken van de reis.
Sterke punten
Goed terug gekomen thuis
Zwakke punten
Geen inlevingsvermogen, niet open staan voor feedback, voortrekken van eigen familie en vrienden, binnenlandse vluchten i.p.v. bus, 1 overnachting op 1 plek
MALAFIDE ORGANISATIE
Review over VliegTickets.nlBOEK HIER NIET JE TICKETS. MALAFIDE ORGANISATIE
Boeking naar Zwitserland via Vliegtickets.nl. gedaan via Swiss air.
Komen bij de incheckbalie en blijkt dat deze vluchten helemaal niet bestaan en er niet voor onze vlucht geboekt was!!! Malafide organisatie dus.
We hebben nieuwe tickets ter plaatse moeten boeken.
Bij navraag vliegtickets schuiven ze de schuld op Swiss air en pakken geen verantwoordelijkheid op.
Dus boek hier niet, je staat in je hemd als je moet vliegen. DIKKE PLUIM VOOR SWISSAIR!!! Die hebben ons echt uit de brand geholpen. Daar kan Vliegtickets een voorbeeld aan nemen.
Sterke punten
GEEN
Zwakke punten
Geen contact mogelijk in nood gevallen, geeft geen gehoor.
Schuift schuld op Swiss air terwijl het hun fout was.
Zeer slechte service
Review over DismaDit reisbureau biedt geen enkele service aan oudere reizigers. Je gaat juist naar een reisbureau voor advies en ontzorging, maar dat ontbreekt hier volledig.
Gaat er iets mis? Verwacht geen hulp, alleen een grote mond. Klachten worden genegeerd. Wil je echt advies en service? Kies dan een professioneel reisbureau!
Zeer slechte service
Review over DismaDit reisbureau biedt totaal geen service aan oudere reizigers. In een tijd waarin je eenvoudig zelf je reis kunt samenstellen, ga je juist naar een reisbureau voor deskundig advies en ontzorging. Verwacht dat hier niet!
Op het moment dat er iets misgaat, hoef je geen hulp te verwachten. In plaats van een oplossing krijg je een grote mond. Achteraf een klacht indienen of een toelichting geven op je ervaringen? Verspilde moeite, want er wordt simpelweg niets mee gedaan.
Als je op zoek bent naar echt advies en een reisbureau dat je ontzorgt, kies dan voor een professionele reisadviseur. Hier ben je aan het verkeerde adres!
Annulering
Review over Ardennes EtapeWij hebben onze reservering noodgedwongen moeten annuleren, dit konden we al meteen binnen een week doen. Het terugkrijgen van de aanbetaling lijkt een verloren zaak. We hebben bij het boeken een annuleringsverzekering afgesloten. Je moet alleen zelf achter alles aanbellen. Slecht bereikbaar is een ding, alle paparassen tot een huisarts verklaring aan toe om 'kans' te maken op onze aanbetaling. Slechte zaak dus! Om deze redenen zullen wij in de toekomst dus niet meer bij Ardenne Etappe reserveren. Geen aanbeveling. Ook als je niet snel een annuleringsverzerking moet gebruiken is het bedrijf slecht bereikbaar en staat niet open om mee te denken. Een medewerker zei: "je kunt alleen een email formulier invullen, wij kunnen aan de telefoon niet helpen".
Zwakke punten
slecht bereikbaar
geen duidelijkheid over je aanbetaling
Zeer slechte en klantonvriende
Review over BoldermanZeer slechte en klantonvriendelijke reisorganisatie die wij dan ook de "Koude Douche Prijs Rechtswinkel, Bernheze, maart 2025" hebben uitgereikt.
Reisleidster van Bolderman zeer onbeschoft en agressief naar een klant. Nadat deze haar klachten - over een 'hotel' in de buurt van Rome - tegenover deze reisleidster had geuit schreeuwde deze reisleidster tegen haar: "
“jij met je K*NKER-OPMERKINGEN / K*NKER-SMOESJES!!”
Lees onze site over de Koude Douche Prijs.
Rechtswinkel Bernheze.
mr. Mart Kievits
vrijwilliger - rechtshulpverlener.
Sterke punten
Niet kunnen ontdekken.
Zwakke punten
Vrijwel alles, met name de reisleidster, zeer onbeschaafd en onbeschoft.