Bel'geen'villa

Graag had ik het anders geschreven en gehoopt op een goede ervaring, helaas is het tegendeel waar. Het begon prima, in juli 2014 een mooie villa gehuurd in Mallorca via Belvilla voor 2 weken in mei 2015. Boekingsproces verliep online prima, bevestiging en aanbetaling ook.
Totdat ik eind februari jl. contact opnam met Belvilla omdat ik de gehuurde villa nergens meer op de site kon vinden. Toen verzekerden zij mij dat er absoluut niks aan de hand was, boeking helemaal in orde was en de eigenaar alleen vanaf de zomervakantie zijn contract stop zou zetten. Maar onze boeking ging gewoon door. Wij waren enigszins gerustgesteld.....totdat Belvilla 2 weken later weer contact opnam. En wat ik al vermoedde werd de waarheid....zij konden ons huis niet meer aanbieden, aangezien er een overboeking was en onze reservering iets later was binnen gekomen. 11 weken voor vertrek hadden wij dus geen vakantievilla meer. Maar, zo verzekerde Belvilla ons, zij hadden via de eigenaar een uitstekend alternatief, net zo mooi en zonder bijbetaling. Ik kreeg alleen wat schimmige foto's gemaild en een vage naam. Wij moesten wel snel beslissen want het was zeer gewild in die periode. Gelukkig heb ik veel ervaring in de reiswereld en weet ik waar ik moet zoeken...de villa had ik snel boven water. Het zag er daadwerkelijk niet uit, was totaal niet vergelijkbaar met de luxe villa die wij oorspronkelijk hadden geboekt en was op de koop toe € 1200,- goedkoper. Heel genereus dus van Belvilla dat wij niet hoefden bij te betalen...dit heb ik wel duidelijk bij ze aangegeven, maar een reactie hierop heb ik nooit gekregen.

Vervolgens kwamen ze met andere alternatieven die totaal niet voldeden aan het luxe niveau wat wij hadden geboekt of ver uit de regio lagen. Zelf had ik wel een paar alternatieven gevonden die prima voldeden, maar dat wilde Belvilla niet regelen want ze waren geen reisbureau en konden alleen boeken wat in hun eigen bestand zat. Daarbij voor het gemak voorbij gaan aan het punt dat het eerste (volgens hun zeer gelijkwaardige) alternatief ook niet in hun bestand zat. Uiteindelijk kwam het er op neer dat het enige wat zij konden doen (zo stelden ze ook daadwerkelijk zelf), was de aanbetaling terug boeken en dan moesten wij het zelf maar uitzoeken. Heel fijn, inmiddels maar 10 weken voor vertrek. Uiteindelijk is dat helemaal goed gekomen en hebben wij een prachtig huis gehuurd via www.villas.com, maar het is iets wat Belvilla (al is het maar vanuit een klantenservice) ook had kunnen regelen. Service geven buiten de door hun opgezette 'regels' is er voor Belvilla niet bij. Tenzij het de organisatie zelf uitkomt, aangezien het eerste alternatief ook buiten hun eigen aanbod om kon. Maar het 'leukste' punt komt nog.....ter plaatse even langs huis gegaan wat wij oorspronkelijk via Belvilla hadden geboekt. Het stond leeg!!!! Niks overboeking, gewoon een geschil van Belvilla met de eigenaar, waarvan ze ons de dupe hebben laten worden. Gezien mijn ervaring binnen de reiswereld weet ik een beetje hoe dit soort dingen kunnen lopen en Belvilla heeft niet alles in de hand. Maar de manier waarop ze de reservering hebben afgehandeld is beneden alle peil, en dan heb ik het nog geeneens over het feit dat ze in eerste instantie al niet de waarheid hebben verteld over de situatie met het huis. Want dat er geen sprake was van een overboeking was ter plaatse zeer duidelijk.

Sterke punten
Gemak van online boeken en geld was snel terug gestort.

Zwakke punten
-Geen goed alternatief bieden
-Niet de waarheid spreken betreffende accommodatie
-Star vasthouden aan eigen regels, tenzij het in hun voordeel is

Bezoek Belvilla Reviews over Belvilla

Schrijf een reactie op deze review

Stuur me een email als iemand een review schrijft over Belvilla
Stuur me een email als iemand reageert op mijn review
Ik ga akkoord met de Algemene Voorwaarden