Slechte service en onverwachte kosten

Slechte service en onverwachte kosten

Omdat treinreiswinkel de enige aanbieder leek te zijn waar het mogelijk is om kaartjes voor de autotrein vanuit Parijs naar Zuid Frankrijk te kopen, zijn we met deze club in zee gegaan. Inmiddels hebben we daar spijt van.

De informatievoorziening van treinreiswinkel is belabberd. Ze zijn telefonisch slecht bereikbaar (ik heb regelmatig meer dan 30 minuten in de wacht gestaan) en op mailtje wordt vaak pas na één of meerdere dagen gereageerd, wat lastig is als je nog even aanvullende informatie nodig hebt en prijzen per dag kunnen wisselen. Op de website worden voor de autotrein alleen vanafprijzen genoemd, op mailtjes met vraag om prijsopgave voor meerdere dagen (om prijzen te kunnen vergelijken) wordt maar half geantwoord met prijsopgaaf van één van de gevraagde data.

Na boeking bleken op de factuur ineens boekingskosten (19,-) te staan die in de prijsopgaaf niet waren genoemd (boekingskosten in prijsopgaaf alleen per persoon, maar met de auto reizen geen personen mee). Pas na een nieuwe ronde in de wacht staan werd dit opgelost.

Het grootste struikelblok kwam pas toen onze auto 6 weken voor de reis beschadigd raakte en moest worden vervangen. Na telefonisch contact (en opnieuw wachten) werd bevestigd dat het mogelijk was om de gegevens van de nieuwe auto door te geven en de boeking te wijzigen en dat hiervoor boekingskosten a 27,- euro per enkele reis berekend zouden worden. Toen we de tickets daadwerkelijk wilden omruilen bleek daar ineens 135,- meerprijs voor de tickets boven op te komen.

Kortom, treinreiswinkel is geen club die je een onbezorgde reis kunt toevertrouwen. De Belgische concurrent (b-europe) die ik helaas pas te laat vond doet het in ieder geval wat betreft bereikbaarheid al een heel stuk beter. Ik heb er uiteindelijk niet geboekt omdat ik dat helaas al bij treinreiswinkel had gedaan, dus verder heb ik geen ervaring met deze club. Hun boekingskosten liggen in ieder geval ook fors lager.

Sterke punten
Geen

Zwakke punten