Reviews van deze auteur

Slechte klantenservice

Review over De Treinreiswinkel

Online een afspraak gemaakt om op 3 mei 2019 in Leiden samen met een medewerker van de Treinreiswinkel een reis via de zijderoute naar China samen te stellen. De medewerker was uiterst hulpvaardig en maakte een deskundige indruk. Weggegaan met een uitdraai van een bevestiging tot aanvraag van een offerte. Op de vraag hoe lang het zou duren om de offerte op te stellen was het antwoord dat het normaal gesproken een dag of vijf duurt, maar dat het door drukte op het moment wel iets langer zou kunnen duren.

Toen ik na drieëneenhalve week nog steeds geen enkel bericht had ontvangen toch maar even een mailtje gestuurd naar de Transsiberië-afdeling van de Treinreiswinkel met de vraag of ze een indicatie konden geven van hoe lang het nog zou gaan duren. Op hun site staat vermeld dat ze er de voorkeur aan geven dat je mailt in plaats van belt en daar heb ik me dus keurig aan gehouden. Helaas werd er ook op mijn mail niet gereageerd en bleef het angstvallig stil aan de andere kant van de lijn.

Uiteindelijk op 4 juni 2019 naar de winkel in Leiden gegaan om te vragen hoe het er met mijn offerte-aanvraag voor stond. De - uiterst vriendelijke - medewerkster kon bevestigen dat mijn mail van anderhalve week daarvoor was aangekomen en dat niemand de moeite had genomen om hem te beantwoorden. Ook kon ze zien dat mijn offerte-aanvraag na bijna 5 weken nog steedst op 'to do' stond en dat er dus feitelijk nog niets mee was gedaan.

Ik heb de offerte-aanvraag laten annuleren, aangezien ik er geen vertrouwen meer in had dat het nog goed zou kunnen komen. Ik vind het niet erg als iets door omstandigheden langer duurt dan oorspronkelijk gedacht. Ik vind het wel erg als een reisbureau niet de moeite neemt om klanten daarvan op de hoogte te stellen en zelfs niet de moeite neemt om op mails van klanten te reageren

Sterke punten
Vriendelijke en deskundige medewerkers in de winkel o[p de Breestraat in Leiden

Zwakke punten
Geen benul van hoe je op een zorgvuldige manier met je klanten omgaat (die in principe bereid zijn om honderden of duizenden euro's uit te geven)

reacties: