RSD Reizen: Ontdek de Wereld met Ervaring en Betrouwbaarheid

RSD Reise Service Deutschland GmbH, bekend als RSD Reizen, is een van de grootste aanbieders van studiereizen in Europa. Met hun uitgebreide aanbod reizen naar diverse bestemmingen, van Europa tot Azië, heeft RSD Reizen zich gepositioneerd als een betrouwbare en ervaren partner voor iedereen die de wereld wil ontdekken. Laten we dieper ingaan op wat RSD Reizen te bieden heeft en waarom ze een uitstekende keuze zijn voor je volgende avontuur.

Een Divers Aanbod van Bestemmingen

RSD Reizen biedt een breed scala aan reisbestemmingen, variërend van de historische rijkdommen van Europa tot de exotische mystiek van Azië. Of je nu geïnteresseerd bent in de cultuur van Istanbul en de schoonheid van de Egeïsche Zee, of de ongerepte natuur van de Azoren en de rijke tradities van India wilt ontdekken, RSD Reizen heeft een reis die bij je past. Met zorgvuldig samengestelde routes die de culturele en natuurlijke hoogtepunten van elke regio belichten, biedt RSD Reizen een onvergetelijke ervaring voor elke reiziger.

Het Concept van Studiereizen

Het unieke van RSD Reizen is hun focus op studiereizen. Dit betekent dat hun reizen niet alleen gericht zijn op ontspanning, maar ook op het vergroten van je kennis en begrip van de wereld. Met ervaren en gediplomeerde reisleiders die in 11 Europese landen actief zijn, krijg je inzichten en ervaringen die verder gaan dan de gebruikelijke toeristische uitstapjes. De reisleiders van RSD Reizen zijn goed geïnformeerd en brengen de cultuur en geschiedenis van de bestemmingen tot leven, waardoor elke reis zowel educatief als verrijkend is.

Waarom Kiezen voor RSD Reizen?

Er zijn verschillende redenen waarom reizigers keer op keer voor RSD Reizen kiezen:

  • Ervaring en Betrouwbaarheid: Met meer dan 2,5 miljoen tevreden gasten en meer dan 2.000 samenwerkingspartners in heel Europa, is RSD Reizen een bewezen leider in de reisindustrie.
  • Uitgebreide Netwerk: RSD Reizen heeft kantoren in steden zoals Kopenhagen, München, Londen, Dublin, Brussel, Straatsburg, Stockholm en Oslo, waardoor ze goed gepositioneerd zijn om reizigers uit heel Europa te bedienen.
  • Duurzaamheid: RSD Reizen zet zich in voor duurzaamheid en werkt voortdurend aan het minimaliseren van hun ecologische voetafdruk, wat hen aantrekkelijk maakt voor milieubewuste reizigers.
  • Klantenservice: Met een speciale advies-hotline en een exclusieve vasteklantenzone zorgen ze ervoor dat al hun klantenservicebehoeften worden vervuld.

Feedback van Tevreden Klanten

Een van de beste manieren om de kwaliteit van een reisorganisatie te beoordelen, is door te luisteren naar de ervaringen van eerdere klanten. De feedback die RSD Reizen ontvangt, is overweldigend positief. Klanten prijzen de deskundigheid van de reisleiders, de goed georganiseerde reisroutes en de balans tussen cultuur en ontspanning.

"Een prachtige ontdekkingsreis met elke dag hoogtepunten en een prima kennismaking met een heel andere cultuur," zegt Jozeph Nicolaas B., een tevreden reiziger naar India.

"Een fantastische betaalbare reis. De natuur zo mooi en de bezienswaardigheden uniek en prachtig!" aldus Hendrika Jannetje Van D., die naar Kroatië reisde.

Conclusie

RSD Reizen is meer dan alleen een reisorganisatie; het is een poort naar het ontdekken van de wereld op een betekenisvolle manier. Met hun focus op educatieve en culturele elementen, in combinatie met een sterke inzet voor klanttevredenheid en duurzaamheid, zijn ze een uitstekende keuze voor zowel de nieuwsgierige als de avontuurlijke reiziger. Of je nu voor de eerste keer de wereld wilt verkennen of een doorgewinterde reiziger bent die op zoek is naar je volgende avontuur, RSD Reizen biedt de perfect samengestelde ervaring.

Neem de tijd om hun uitgebreide aanbod aan reizen te bekijken en ontdek waarom zoveel reizigers terugkeren naar RSD Reizen voor hun volgende ontdekkingstocht. Met hun ervaring en focus op kwaliteit, zul je zeker


RSD Reizen Reviews

    RSD Reis Rhodos

    Nooit meer.\\r\\nVeel beloven in de folder,klopt niets van.Eerste week 4 hotels,het voornaamste van de eerste week \\r\\nwas,geen toeristische bezoeken wel,het bezoeken van halve dag tapijten fabriek,halve dag juwelen \\r\\nwinkels en halve dag fabriek van lederen jassen,waar we uren lang in de bus moesten zitten om daar te\\r\\nkomen,met agressieve verkopers ze laten je niet los.\\r\\nTweede week 4 a 5 sterren hotel beloofd aan het strand.Het hotel was nog geen 1 ster waard.\\r\\nKleine kamer met zicht op vuilnisbeld,slechte matrassen,mijn vrouw 3 nachten niet kunnen slapen van de rugpijn,thuiskomst naar kinisist.Tv werkte niet.\\r\\nHet buffet trok op niets,wij betaalde dan nog voor All-in (stom)moesten onze koffie betalen aan zwembad.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Veel beloven,laat je niet overhalen.Goedkope reizen ,toch geld niet waard.

    Turks-Cyprus, te mijden

    Reis Noord-Cyprus eind september/begin oktober 2025

    Wij bestelden de initieel goedkope en speciaal en exclusief voor Touring-leden aangeboden Cyprus-reis. Tijdens de reis ontdekten we dat diezelfde reis uitgevoerd door de Duitse touroperator RSD (Reise Service Deutchland) ook door verschillende andere bedrijven/organisaties wordt aangeboden zoals Ferm (de vroegere Boerinnenbond) Corendon, Knack, De Standaard e.a.

    We bestelden online de als “cultuur-historische” aangeboden reis met de verschillende onderdelen zoals vluchten, maaltijden, uitstappen, Nederlandstalige gids.

    Dat de vlucht met tussenstop in het Turkse Antalya wordt aangeboden verraste ons. Brussel-Ercan (op Turks-Cyprus) als eindbestemming, is niet verder vliegen dan Brussel-Antalya. De reden lees je op het internet. Ercan is een verboden luchthaven voor internationale vluchten. Enkel Turkse vliegtuigmaatschappijen mogen er landen en opstijgen. Noord Cyprus is sinds 1974 door Turkije autonoom bezet gebied dat enkel door Turkije als Turks-Cypriotische Republiek erkend wordt en door niemand anders in de wereld.

    Eens we in Zaventem aan boord van het vliegtuig zaten, werd ons koudweg mee gedeeld dat de vlucht met een uur vertraging zou vertrekken wegens problemen met de catering. We vertrokken een uur later zonder catering. Ieder kreeg een glas ongekoeld plat water en voor enkelen was er een broodje.

    In totaal zaten we 7,5 uur aan boord…. Niets gekregen, niets te koop. Een hele dag honger en dorst geleden.
    Het eerste hotel in Famagusta (Grand Sapphire City Hotel) was goed op het eten na. 3 maal quasi hetzelfde buffet als diner verveelt. Je bent aan de kust en van een stukje vis geen spoor, noch bij de talrijke koude salades, noch als hoofdgerecht. Enkel wat kippenboutjes in een sausje en de volgende dag droge kip in een broodkruimkorstje Kortom geen afwisseling, laat staan kwalitatieve gerechten.
    Na het avondeten van de eerste dag werd er door Hakan (de gids) aangedrongen om een programma voor dag 5 te bestellen. Ter plaatse 89 euro betalen in cash en zonder faktuur. Het zou iets héél speciaal worden.



    Dag 2
    Gids Hakan gaf bij de te bezoeken historische monumenten een deskundige uitleg die grosso modo overeen komt met wat je in Wikipedia ook kan lezen. Wat diepere vragen van het publiek werden beantwoord met fait divers die meestal weinig of niets met de geschiedenis van het bezochte item te maken hadden.
    In de brochure van Touring stond dat we tijdens de reis ook een ambachtelijk atelier waar handgeknoopte tapijten gemaakt worden, zouden bezoeken. Tijdens de busreis werd een ander verhaal verteld. Aangezien we een goedkope reis geboekt hadden, werd er van ons verwacht dat we in de 3 handelszaken die we zouden bezoeken toch als tegenprestatie wat zouden moeten kopen. Er werd gealludeerd dat we die mensen toch wat moesten gunnen. Deze gunfactor kwam in vele gesprekken meermaals aan bod, zodat het psychologisch gevoel gecreëerd werd dat je daar in wezen niet echt onderuit kon.

    De eerste zaak die we bezochten was geen atelier maar een reusachtig gebouw op een industrieterrein van vele duizenden vierkante meters. In een relatief kleinere ruimte werden we door een professioneel gevormde verkoper voorbereid op ons bezoek. Eens in de grote verkoopsruimte stonden +/- 15 verkopers klaar. De professionele verkoper begon zijn demo-show over de verschillende soorten tapijten en synchroon rolden enkele medetrawanten de tapijten voor ons uit. Deze manier van verkopen was echt professioneel georganiseerd met de bedoeling zo weinig mogelijk potentiële klanten te laten ontsnappen aan een aankoop. Merkwaardig waren 3 feiten:
    1. De verkopers spraken allen Nederlands (Turks/Nederlands/Vlaamse verkopers) die vaak tijdelijk het seizoen als geïmporteerde verkoper fungeerden en dan terug keerden naar hun land
    2. Potentiële klanten die maar een blijk van interesse toonden werden vaak geïsoleerd naar één van de kleinere verkoopsruimtes rond de grote zaal om ze deskundig te bewerken tot een aankoop..
    3. Een voorbeeldje dat we zelf hoorden. Een tapijt dat aangeboden werd aan 12.000 euro ging finaal aan 8.000 euro over de toonbank waarbij de naieve koper echt dacht de zaak van zijn leven gedaan te hebben.
    De komende dagen zouden we deze manier van werken ook weer ervaren in de 2 volgende handelszaken telkens op wat afgelegen industrieterreinen (juwelen en lederwaren)
    We maakten even een tijdsberekening van onze cultuur-historische reis en constateerden dat we meer dan één derde van de tijd besteed hebben aan verplicht winkelbezoek (reistijden inbegrepen)
    Over de rest van extra kosten ga ik niet in detail maar samengevat betaal je voor deze reis met veel extra’s ongeveer het dubbele van de initieel aangeboden prijs. En je hebt echt niet gezien wat je zou moeten gezien hebben in deze week.

    Sterke punten
    Gezellig gezelschap

    Zwakke punten
    Totaal niet conform het aanbod

    ONTGOOCHELD over Turkije-reis

    * Eerste week : veel mooie dingen gezien, maar onbegrijpelijk dat we in Pamukkale niet naar de mooie bassins konden gaan kijken. We konden alleen de bergen zien vanuit het dal. Nochtans hadden we bijna de ganse dag in de bus gezeten.
    * Hotel in Istanbul ondermaats (met moeite twee sterren waard) (ik kan u foto's laten zien van mankementen!), andere hotels van de eerste week waren wel GOED !
    * Het past niet dat de gids 20 % van de busreizigers 'slecht' noemt omdat ze opmerkingen hebben bij de opdringerige verkoopstijl in de zaken die we moeten bezoeken. Zelf hebben we een juweel gekocht, maar de druk om er een tweede bij te kopen was ongehoord !
    * De tweede week was het hotel ook ontgoochelend ! We zaten niet in het hotel zelf, maar in huisjes naast het hotel waar er zoveel als GEEN wifi was !!! Als ik buiten op de terras een boek wilde lezen moest ik het brommend geluid van de fabriek die behoort bij het hotel (en waar de was gedaan wordt) erbij nemen (Aria Claros, Ozdere) !
    * Van de 40 mensen van onze groep (en we hadden gelukkig een ZEER GOEDE groep) zijn er zeker 35 mensen ziek geweest (diarree en overgeven). We hoorden dat dit bij een Duitse groep ook zo was. Het is gemakkelijk om te zeggen dat dit door een virus kwam. Wij denken dat het aan het eten en drinken lag.
    * Excursies die je de tweede week kan maken zijn veel te duur omdat de reisleider (die niet meegaat) er een procent moet op hebben. Wij hebben dan maar zelf een aantal uitstappen geregeld, die een pak goedkoper en uitgebreider waren. Resultaat : ons vervoer mocht het terrein van het hotel niet oprijden ! Dus moesten wij op straat opstappen (gevaarlijk!).
    * Het Aria Claros hotel ligt ook volledig afgelegen waardoor je er met moeite kon gaan wandelen.
    Conclusie : we hadden er veel meer van verwacht !

    Sterke punten
    * Als je niets doet (geen uitstappen bv.) en alleen het minimum wil is het GOEDKOOP !

    Zwakke punten
    De verplichte bijwoning van verkoopzalen voor tapijten, juwelen, leder,... en de agressieve verkoopstijl.

    Noord cyprus

    In 1 woord..1 grote oplichterij
    Alles draait rond het kopen van tapijten..juwelen..leder ...zoveel mogelijk geld uit de toeristen kloppen
    Heel veel kosten niet inbegrepen
    Akelige chanterende gids
    Hele slechte vliegtuig uren

    Sterke punten
    Niets

    cultuurhistorische reis Cyprus

    1) Het doorgeven van verkeerde informatie door RSD
    2 weken voor vertrek neem ik contact op met RSD met de vraag in welke 2 hotels we gaan logeren. Het antwoord was dat wij in twee 5 * hotels gingen verblijven: Salamis Bay Conti Resort en Vuni Palace Hotel. Bij het opzoeken van deze hotels was ik blij verrast! Bij aankomst in Cyprus bleken het twee 4 * hotels te zijn. Het 1 ste hotel was een stadshotel (geen zwembad, eentonig eten): Novel Centre Point Hotel. Het 2 e hotel vernamen we de naam als we er aan de receptie stonden.... In de reisbrochure staat inderdaad vermeld: 4 en 5 sterren hotels, maar dan had ik graag de juiste info aan de telefoon gekregen.
    In de reisinformatie spreekt RSD ervan dat er bij aankomst in het land er kosteloos een bezoekersvisum wordt overhandigd: daar is niets van aan.
    2) het verkeerdelijk en positiever voorstellen van de reis in de brochure
    Verschillende keren staat er in de brochure "inkom inbegrepen". Dit insinueert dat RSD de inkom voor u betaalt. Dit is echter niet het geval omdat er op sommige plaatsen gewoonweg geen inkom te betalen is. (Osmaanse Karavanserai in Nicosia, het klooster st Andreas, kerk Agios Afksentios, st Nicolas Kathedraal). Het wordt ook positiever voorgesteld dan het in werkelijkheid is. Bv: "Dan gaan we te voet verder over de 'grens' (in Nicosia)". In de realiteit zegt de gids dat we dat kunnen doen op eigen houtje in onze vrije tijd ... Ander vb: " de rustige wandeling bij de Golden Beach". In werkelijkheid kregen wij 20 min om om en weer te stappen van bus naar strand en er te vertoeven..... "De St Nicolaskathedraal": op eigen houtje gedaan ... We "wandelen tussen cipressenbomen": fel overdreven.... Men krijgt ook de indruk, door geabonneerd te zijn op bepaalde magazines een voordeligere prijs te bekomen, dit is niet zo.
    3) de gids
    Zeker en vast een topgids inzake geschiedenis en het geven van volledige info omtrent de bezoeken. Maar deze persoon is enorm zelfingenomen en enorm manipulatief. Wij voelden ons gebrainwasht. Vanaf de eerste dag wist hij ons met aandrang te zeggen dat wij zoveel mogelijk moesten verbruiken. "Wij waren er immers niet op 'vakantie' maar op 'reis'. Dit hield, volgens hem in, dat wij "een gans jaar gespaard hadden voor deze reis en dat wij dit nu moesten uitgeven". Enorme nadruk werd gelegd waar we zonder kosten cash geld konden afhalen. Voor we de verplichte winkels deden (tapijten, juwelen, leder) kregen wij op de bus een ganse preek. Naast het feit dat je hier bijna een dag mee verliest, voelden we ons opnieuw gebrainwasht. Na het 1e bezoek zei hij ontgoocheld te zijn over ons: we hadden niet genoeg gekocht. We voelden ons schuldig. In de juwelenwinkel werden wij verwelkomd door zijn zus en 20 verkopers voor een bus van 40 mensen. Wij wisten wel dat deze zaken, zoals in zovele landen en bij zoveel reisorganisaties, een onderdeel uitmaken van het programma. Wij weten ook dat je niet kan gedwongen worden iets te kopen... Maar de houding van de gids Hakan was wel buiten proporties. Nog een luidruchtige uitspraak van hem bij een kraampje van een lokale verkoper: "Hebben wij het nodig? NEEN. Gunnen we het hem? JA..." Van lichte dwang gesproken ...
    Ook heeft hij op de bus, we waren op weg naar het 2 e hotel, erg langdurig over zijn persoonlijke besnijdenis gesproken. Echt genant. Het is een evidentie dat hij toelichting geeft over de gebruiken van de Islam maar dit was er ver over. Het gaf ons een zeer ongemakkelijk gevoel. Liever had ik in de bus geweten door welk gebergte we reden enz. of ons simpelweg meedelen wat de naam van ons 2 e hotel was en wat de faciliteiten er waren ... Hij was ook leugenachtig. Voor een bijkomende uitstap (85 euro) op een vrije dag hadden wij gemeld niet mee te gaan. We hielden liever een dag rust. Hij vond dit totaal niet kunnen, wij waren de enigen zei hij, de ganse bus ging mee. Op de dag zelf zagen wij nog verschillende mensen in het hotel die niet meewaren op deze uitstap....
    Dus hebben we een goede reis gehad? De bezienswaardigheden (gedurende 4 dagen, waarvan bijna 1 dag de verplichte winkels) en het 2 e hotel (Oscar Resort Hotel voor 2 dagen) waren op zich wel de moeite waard maar als we het voorgaande erbijnemen bezorgt ons dat toch een bittere nasmaak. Neem daarbij de slechte vluchturen waarbij men 2 volledige dagen verliest... Maar het is inderdaad een goedkope reis, best dus de verwachtingen niet te hoog leggen.

    Sterke punten
    De uitstappen op zich waren goed georganiseerd.
    Bij RSD reizen is men vriendelijk aan de telefoon.

    Zwakke punten
    Zie mijn review.

    Niet alle beloftes komen uit

    Rondreis Istanbul/Egische sche zee. De eerste week over het algemeen prima. Sommige hotels vielen een beetje tegen en waren gedateerd. Gids was prima ! De 2e week strand in kusadasi, bleek een tegenvaller daar het hotel 45 minuten van kusadasi lag. Bovenop een heuvel en tegenvallende kamers. 4 dagen koud water en geen schone handdoeken. Met oudere mensen werd geen rekening gehouden en 88/89jarigen werden bovenop een heuvel gesitueerd op de derde verdieping (geen lift) en dan moesten zij ook nog 25 tredes op naar boven. Naar het strand ook weer vele trappen naar beneden en dus ook weer terug. Wij liepen elke dag meer dan 30 verdiepingen op het park om overal te komen. Voor mensen die met Rsd reizen (overwegend ouderen) zeer ongeschikt. De belofte van het reisprogramma “strandvakantie in Kusadasi” , is dus niet voldaan. Schandalig. All inclusief waarvoor men flink bijbetaalt is niet all inclusief. op het strand kost alles geld en vers sap moet betaald worden. Kortom beloftes zijn niet waargemaakt.

    Rsd reizen

    Over het algemeen heel tevreden �

    Sterke punten
    De prijs, en hele goede gidsen, nog nooit echt te klagen gehad, Natuurlijk hangt het voor een groot deel van je groep af, al altijd een toffe bende gehad

    Zwakke punten
    T,ja, die bezoeken aan leder, tapijt en juwelen, maar ja dat hoort erbij zeker

    Ervaringen reis Cappadocië '24

    Laat je niet misleiden door de inderdaad goedkope aanbiedingen van RSD.
    Het probleem ligt in het bedrieglijk aankondigen van de reis, en de aangeboden “koopjes” die doorgaan met een onaanvaardbare winst.

    Enkele voorbeelden van onze reis eerder dit jaar naar Cappadocië.
    1/ de prijs van de eerste week is exclusief de uitstappen; als je dan niet gewoon in het hotel of in de bus wenst te wachten moet je al een eerste toeslag betalen. Uiteindelijk heeft onze reis 940€ gekost tov de reclame van 279€ (niet vergeten de de facto verplichte fooi aan chauffeur en begeleider !). Dat is nog altijd goedkoop maar het verpest de vakantie en het plezier, en is niet eerlijk. Ook de aanbieding via 'trouwe lezer' van Knack of Libelle is zever: iedereen kan de fameuze enveloppe bekomen.
    2/ de verplichte bezoeken aan de 3 winkels impliceren dat je koopt, anders geeft de begeleider een negatief commentaar in de zin van :" jullie groep heeft nog niet veel ' gegund ' aan die arme lokale bewoners ”. Tijdens de reis bleek ineens dat de uitbaatster van de lederwinkel de zuster was van… onze begeleider. Achteraf was duidelijk dat zowel de reis, de gidsen en de verkoopwinkels gemanaged worden door RSD, en dus verre van rechtstreeks ten goede komen aan de lokale bevolking !! De betrokken winkels zijn dezelfde als in de andere bezochte landen ( Cyprus, Montenegro,…), dus kan men zich de vraag stellen wat de authenticiteit en afkomst van de verkochte waren wel is.
    3/ als men dan iets koopt is dat altijd aan een overdreven prijs. Bij voorbeeld een evenwaardige lederen vest kostte in België minder dan de helft van de ‘speciale aanbieding’; de prijs van een robijn het vijfvoudige (!!) van wat die bvb in India kost, een tapijtje heeft een echtpaar het drierdubbele betaald van de echte waarde. De ballonvaart werd ons aangeboden voor 210€, terwijl je die vanuit België kan reserveren aan 170€. Dat is pas het bedrog .
    4/ bij de terugkeer werden alle kopers in de luchthaven apart genomen: daar bleek dat onze namen zonder ons weten door RSD aan de douane waren doorgegeven, en moesten wij tonen wat gekocht werd. Fedex zal ons dan wel weten te vinden…..

    Tenslotte blijven er van de ‘cultuurhistorische reis’ slechts enkele haastige bezoeken over, die dan nog met een minimale begeleiding worden afgehaspeld.

    Het resultaat van dit alles is dat het goedkope verre van opweegt tegenover het gevoel bedrogen te zijn door de veel te dure aankopen bij de “goede contacten” (sic) en de wrange nasmaak die er het gevolg van is. Een dergelijk gedrag verwacht men niet van een West-Europese reisorganisatie. Niet voor niets is RSD gedagvaard door de Europese consumentenorganisatie voor bedrieglijke verkoop, en zijn er nog maar weinige (meer argwanende) Nederlanders die in de val trappen.

    Sterke punten
    zogezegd goedkoop

    Zwakke punten
    bedrog

    Noord Cyprus

    Ik probeer zo objectief mogelijk weer te geven:
    Initiële kost pp 300 € + seizoenstoeslag 60 € + comfortpakket (half pension 1ste week) 139 € + excursie (op dag 6) 85 € + halfpension 2de week (aanbod is enkel overnachting) 159 + all in 2de week 129 + een excursie 2de week 75 € maakt totaal op 1894 voor 2 pers.

    Om te weten welke van die kosten je kunt laten vallen is het belangrijk te weten dat alle 3 de hotels tijdens die reis gelegen zijn “in the middle of nowhere” en dat de gratis excursies slecht over de eerste 5 dagen gaan. (Goed lezen anders kijk je er overheen).
    Je zult misschien ook niet gemerkt hebben dat de tweede week enkel logie betreft, dus zelfs niet het ontbijt)
    Globaal is er in Noord Cyprus niet zo veel te zien en hou er rekening mee dat gedurende de eerste week er 2 dagen zijn waar de timing volledig in functie staat van de stops op de verkoopspunten (tapijten, leder kledij, juwelen).
    Gewoonlijk wordt je dan nog vrij vroeg in de namiddag in je hotel gedropt waar je merkt dat je geïsoleerd ben van alles.
    De toegangskost van de bezienswaardigheden waar grotesk “Inbegrepen” bij staat is nergens meer dan 1,5 €
    De week verblijf tijdens de 2de week duurt lang als je er geïsoleerd bent van alles.
    Wij hadden dan nog het geluk dat we 2 weken prachtig weer hadden.
    Is die reis duur? Eigenlijk niet, maar als je kijkt wat je krijgt voor je geld duidelijk toch wel.
    Ik heb 5 jaar veel reclame in mijn brievenbus ontvangen voor ik heb toegehapt. In de toekomst gaat die reclame rechtstreeks de papiermand in

    Sterke punten
    Het verdoezelen van hoe het er in werkelijkheid zal uit zien.

    Zwakke punten
    Het feit dat ze niet inzien dat hun concept niet meer van deze tijd is.

    Voor de vijde keer mee met RSD

    Over het algemeen tevreden van onze reizen met RSD. Er is altijd wel wat waarover we struikelen, maar dat zeggen we dan wel ter plekke, in de hoop dat ze er ( ook voor de mensen ná ons) iets aan kunnen doen.

    Sterke punten
    Hun ervaring en enkele zeer goede gidsen. De prijs.

    Zwakke punten
    Vertrek 's nachts op terugreis.

    RSD NEE!

    RSD NEE! DOE HET NIET! Het was voor mij de eerste keer met deze organisatie (Kroatië+Montenegro), maar ook meteen de laatste. Heel slecht. Lijkt goedkoop, maar is uiteindelijk duurder dan anderen doordat allerlei extra pakketten, wil je het toch nog een beetje leuk hebben, moeten worden bijbetaald. In Nederland had ik al 149 euro extra betaald voor all inclusive, daar kwam ter plekke nog eens 99 euro bij voor all in drankjes. En dan hadden ze niets eens alcoholvrije dranken. Merkwaardig voor een 4-sterrenhotel.
    Organisatie van de reis zelf -zoals vertrek- en aankomsttijden- bijzonder slecht. Programma in elkaar gepropt.Wel heel veel tijd ingeruimd voor koppelverkoop in sieraden-,leer- en tapijtenateliers. Uitermate slechte en onbeschofte Turkse gids (Hakan) die liegt, beledigt ('ik ken die Nederlandse mentaliteit wel') en intimideert ('het is streng verboden om eten en drinken mee het hotel in te nemen. Tassen worden streng gecontroleerd en bij overtreding krijgt u 50 euro boete'). Hij instrueerde ook nog eens hoeveel fooi wij hem moesten geven. Het is duidelijk dat de RSD-gidsen (want van mensen uit de andere zes (6!) bussen hoorden we dezelfde verhalen) daar -al dan niet met medeweten van RSD- een eigen handeltje hebben opgezet zodat ze er een meer dan leuk inkomen aan overhouden.
    De tweede 'verwen'- week was in Azul Beach Resort in Montenegro. Veel te veel gasten waardoor er te weinig (matig) eten was. Om daar een hele week te moeten verblijven was een ware kwelling want zowel in het hotel als in het plaatsje Ulcinj is niets te doen: geen of nauwelijks vermaak, alle zwembaden dicht. RSD liegt in de folder: 'Geniet van de fantastische wellnessfaciliteiten', want die zijn er helemaal niet: geen sauna, geen stoombad, geen whirlpool. Na terugkomt RSD geconfronteerd met deze klachten. Zij eisten foto's van mij om bovenstaande feiten te bewijzen! Alweer respectloos en onbeschoft! Na mijn eis om schadevergoeding wilden ze mij uiteindelijk tegemoet komen met een reischeque van .....25 euro! Uiteraard bij RSD zelf te besteden. Die kunnen ze wat mij betreft in een plek steken waar de zon nooit schijnt. Wat vreselijk, als je je als reisorganisatie zo laat kennen. Nogmaals: RSD NEE!

    Sterke punten
    Vóór vertrek word je nog netjes te woord gestaan.

    Zwakke punten
    Te veel om op te noemen. De laatste positieve reviews op hun eigen website dateren niet voor niets uit 2019! Deze organisatie is zichzelf uit de markt aan het prijzen en zal hopelijk niet lang meer bestaan.

    nooit meer RSC

    We waren eerder met RSD in Cyprus en hebben daar een geweldige reis gehad. Een gids die nergens op aandrong, geen verkoop praatjes en hij wist veel over Cyprus te vertellen. De hotels waren over het algemeen oud maar goed en het eten was gevarieerd. De laatste week in hotel Noa's Ark was fantastisch.
    Helaas zijn we nu in Kroatie geweest met de meest belabberde gids die we ooit zijn tegengekomen. Het leek wel of de gasten er waren om hem te plezieren in plaats van andersom. Wat een geschooi ook elke dag over de fooien voor hem en de chauffeur. Ruzie krijgen met hem was niet moeilijk. Als je vroeg om even te wachten met naar de bezienswaardigheid te lopen tot iedereen was uitgestapt kreeg je een grote mond. We werden behandeld als lastige kleuters. Echt onbeschoft. De hotels, op een enkele uitzondering na, waren oud en verlopen, onvriendelijk personeel, slecht eten, totaal niet toerist vriendelijk.
    Ik heb nog nooit een review geschreven maar deze reis was zo slecht dat ik het niet kon laten. Nooit meer dit riskeren dus nooit meer RSD.

    Sterke punten
    geen

    Zwakke punten
    alles

    Rondreis Kroatië

    Het begon al op het vliegveld. Vlogen met Freebird. Waardeloze vliegmaatschappij. Niks te koop aan boord, heen- en terugreis niet! Aangekomen in Kroatie naar een schitterend mooi hotel. We waren blij verrast. Kennis gemaakt met de gids die de gehele week met ons zou meegaan. Hij vertelde ons al direct dat de excursies verplicht moesten worden bijgeboekt. Andere optie was er niet. Wisselgeld had hij ook niet daar zouden we de volgende dag een flesje water voor krijgen. Volgende dag de gids ruzie met de chauffeur omdat hij zijn water weggaf. Chauffeur weg en zijn baas kwam er voor in de plaats. De gids heeft ons wel iets verteld over het land maar had het voornamelijk over het geloof, het zijns wel te verstaan. Hotels werden steeds een stukje slechter maar alla het was steeds maar voor 1 nachtje dus wel vol te houden. We gingen natuurlijk ook naar de verkoop van tapijten. Alle mensen die verkopers waren agressief. Je werd er bang van. We kwamen met moeite weg en kregen later in de bus op ons kop van de gids dat we de verkopers niet bedankt hadden. Nou ja zeg waarom moet ik bedanken voor iets wat me opgedrongen wordt. De laatste week gingen we naar een hotel waar we de gehele week zouden blijven. In 1 woord verschrikkelijk. Er was niet voldoende eten en de kamer stikte van de vlooien. Hebben wij nog nooit meegemaakt. Wat een vies hotel. Voor ons geen RSD reizen meer. Wat een tegenvaller.

    Sterke punten
    Niet kunnen ontdekken

    Zwakke punten
    Kan me niet voorstellen dat er niemand geklaagd heeft over het laatste hotel. RSD reizen doet er niets mee.

    Geweldige reis cappadocie

    In okt 2023 meegegaan met rsd reizen naar cappadocie. 1 ste week een leuke gids die veel wist, genaamd Ufuk . Je moet voor deze reis wel 535 km over hebben omnaar cappadocie te gaan. Dit wordt wel in delen gedaan.we hebben verschillende overnachtings hotels gehad. Ze zijn goed maar oudbollig op 1na. Ben slim ondanks dat het prizig is maar doe de ballonvaart in cappadocie. Zo mooi.
    De 2de week in een verleng hotel in antalya gezeten. Een prachtig en luxe hotel. Geweldig. Dit is de 2x dat wij met rsd zijn gegaan maar er komen er meer.

    Sterke punten
    De beloften die ze waar maken

    Zwakke punten
    De vroege vluchttijden om 03.00 uur opgehaald worden in antalya

Bezoek RSD Reizen

Schrijf een review